Transit Pluto conjunct zon in steenbok in huis 8

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Plaats reactie
Omavoetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-01-2017 17:05

Transit Pluto conjunct zon in steenbok in huis 8

Bericht door Omavoetje » 01-01-2017 20:31

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en geen nog gevorderd astroloog. Ik ben wel al heel wat jaartjes erg geïnteresseerd en erover aan het leren, maar wat mezelf betreft vind ik het lastig om objectief te zijn. ik dacht ik kijk eens naar mijn transits in het nieuwe jaar en kwam deze stand tegen.
Het lijkt me geen gunstig gebeuren als ik het . zo zie en wat ik hier en daar opgediept hebt.
Of kan iemand mij hier wat meer uitleg over geven? Alles mag gezegd worden natuurlijk.

Groetjes Oma voetje

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 02-01-2017 12:57

Hallo,

het is altijd moeilijk een duiding te maken van 1 aspect. Dat blijft dan alleen maar een technisch verhaal omdat ik geen thema's en aspecten uit je horoscoop kan halen en dus niet kan zien waar het over gaat in je leven en wat de boodschap is achter deze stand.
Pluto in 8 staat voor de angst om jezelf helemaal over te geven aan....., angst voor intimiteit en houdt alles graag onder controle. Dit is een karmisch gegeven en geeft aan waar je angsten liggen en hoe die ontstaan zijn (vanuit een vorig leven). Saturnus in 8 maakt zaken bewust en ruimt op zodat je greep krijg op je onbewuste processen of wil juist de dingen niet weten en zet de stop erop. Dat laatste is dan de negatieve uitingsvorm van een Saturnus die geen verantwoordelijkheid neemt. Conjunct de Zon in Steenbok geeft aan dat je transformeert en dat je persoonlijkheid een totale omslag kan maken. Een steenbok zon kan dan van een gereserveerde persoonlijkheid ineens omslaan naar iemand die compassie krijgt en medeleven toont naar anderen, emoties gaat delen en begrip heeft voor eigen proces en dat van de ander.
Dat is een mooi begin van 2017! Hopen dat het jaar je veel inzichten geeft.

groetjes Anneke

Plaats reactie