URANUS

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Plaats reactie
Hilde
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-05-2016 12:54

URANUS

Bericht door Hilde » 16-05-2016 21:26

Hallo aan iedereen,
Mijn naam is Hilde en ik ben een beginneling in astrologie. Vrijdag is het mijn verjaardag en ik heb van een vriend die met astrologie bezig is mijn jaarhoroscoop ontvangen. Vanaf augustus tot en met december zal de planeet Uranus retrograde lopen en het was een moeilijk te verteren uitleg die ik daarbij gekregen heb. Gelukkig 4 maanden zijn vlug voorbij, maar toch ... Kan iemand mij meer vertellen of heeft iemand hier ervaring mee?
Hartelijke groeten,
Hilde


Many flowers grow in the garden of my soul

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 18-05-2016 16:51

Hallo Hilde,

Uranus is een onpersoonlijke planeet die een langzame rondgang maakt. Zie
http://annekeguis.nl/?Astrologie___De_1 ... e_snelheid
Uranus staat voor vernieuwing. Een retrogradegang is een tijdelijke stilstand of teruggang, zo lijkt het. In een solaar of jaarhoroscoop merk je weinig van die retrogradegang. Een solaar geeft je info over wat je dat jaar kunt verwachten. Het is dus belangrijker in welk huis hij staat en welke aspecten hij maakt. Hij blijft in de solaar ook op die plek staan. Wat jij beschrijft is de transit dat is wat anders. De transits gaan om je geboortehoroscoop heen en geven info over de gebeurtenissen.
Over een retrograde Uranus hoef je je geen zorgen te maken. Tenzij hij een belangrijk thema aanraakt.

groetjes Anneke

Hilde
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-05-2016 12:54

Bericht door Hilde » 19-05-2016 17:37

Dank je wel, Anneke voor de toelichting!
Many flowers grow in the garden of my soul

Plaats reactie