exacte geb. tijd

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Plaats reactie
barbara
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2008 20:06

exacte geb. tijd

Bericht door barbara » 02-05-2008 12:26

Dag Anneke

Ik heb mijn geb.tijd wat exacter gedaan - steeds als ik de loop van de Transits van de transsaturnale planeten bekijk in de loop van mijn leven - zit ik met het feit dat het niet helemaal klopt wat betreft verhuizingen - IC - en belangrijke gebeurtenissen in mijn beroep - en ook mijn relaties.
Nu herinner ik me van heel vroeger toen ik mijn moeder vroeg of de geb. tijd - zoals opgegeven in het gemeentehuis is Peiszenberg waar ik geboren ben - of die geb. tijd wel klopte en ze als antwoord gaf: ach - die suffert van je vader heeft het natuurlijk weer niet goed gedaan!"
Je weet - ik heb mijn vader niet bewust gekend, maar van een familielid hoorde ik dat hij een heel zachtaardig persoon was die erg bang was voor mijn moeder.

Ik heb me bedacht: wat kan zo'n man dan fout doen?? Hij is natuurlijk geblokkerd geraakt door de gebeurtenis - heeft 05:43 als tijd opgegeven i.p.v. 05:34!!!

Ik heb het uitgeprobeerd en ja!!! Alles past meteen veel beter in het potje!! Zo Stind mijn Uranus in de oude versie pas eind mei vierkant het MC - nu is dat half april. Dat klopt ook veel beter, want toen precies is voor de 1e keer de klusjesman gekomen. Op dit moment laten we nl. ons huis opknappen.
Bijkomend prettig verschijnsel is dat mijn mercurius nu conjunct Asc staat en niet meer in het 12e huis!!!

Heb de transits gemaakt van afgelopen jaar en volgend jaar en zal ze nauwlettend bekijken of het nu wel goed is.

Leuk he

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Re: exacte geb. tijd

Bericht door Anneke » 07-05-2008 11:17

barbara schreef: Ik heb mijn geb.tijd wat exacter gedaan - steeds als ik de loop van de Transits van de transsaturnale planeten bekijk in de loop van mijn leven - zit ik met het feit dat het niet helemaal klopt wat betreft verhuizingen - heeft 05:43 als tijd opgegeven i.p.v. 05:34!!!

Ik heb het uitgeprobeerd en ja!!! Alles past meteen veel beter in het potje!! Heb de transits gemaakt van afgelopen jaar en volgend jaar en zal ze nauwlettend bekijken of het nu wel goed is.

Leuk he
Ja Barbara een goede ontdekking!

Ik heb een programma, Skyline van Peter Saarloos waarin je de exacte geboortetijd kunt berekenen door zoveel mogelijk belangrijke gebeurtenissen in te voeren.
Er schijnen ook nog andere manieren te zijn om dat te doen, volgens mij heeft Rene Jelsma daar een workshop over gegeven, en misschien ook wel een boek over geschreven.
Vooral voor de prognoses is een exacte geboortetijd belangrijk. Je kunt op die manier tot op de dag af bepaalde zaken berekenen(voorspellen).

En fijn dat Mercurius weg is uit 12. Dat is toch wel een bijzonder huis :? , misschien ga ik daar binnenkort iets over schrijven! Eerst de nieuwe aspectkaartjes afmaken :wink: .

Groetjes Anneke

Plaats reactie