Hallo

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Hallo

Bericht door Anneke » 06-01-2008 23:08


Hallo allemaal!
Ik heb dit forum opgezet om d.m.v. mijn site in contact te komen met andere astrologie belangstellenden. Je kunt hier vragen stellen of een nieuw onderwerp inbrengen en natuurlijk antwoord geven op vragen van anderen!
Ik hoop dat je er met mij veel plezier aan beleeft.
:P Anneke :D
Afbeelding

Rieko Lamain
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-01-2008 23:21

Re: Hallo

Bericht door Rieko Lamain » 06-01-2008 23:26

Hallo Anneke,

ik wens je veel succes met het forum.

Groetjes Rieko

marjoleinbruijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-04-2008 03:07

Bericht door marjoleinbruijn » 21-04-2008 03:13

hallo ik ben hier nieuw en ben een vrouw van 39 met een zoontje van bijna 5.Ik ben kreeft en hij is tweeling.toch zijn we beiden schorpioen ascendant. weet iemand mij misschien te vertellen wat dit betekent?
groetjes marjolein

Josje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-04-2008 07:25

Bericht door Josje » 21-04-2008 07:35

marjoleinbruijn schreef:toch zijn we beiden schorpioen ascendant. weet iemand mij misschien te vertellen wat dit betekent?
groetjes marjolein
Hallo marjolein,
ik ben ook nieuw hier maar kan je wel iets over je ascendant vertellen. Als je beiden een schorpioenasc hebt dan is je manier van doen overeenkomstig. Schorpioenasc. observeert de omgeving en is wat geheimzinnig voor anderen, de schorpioeneigenschappen dus. Maar wat nog veel belangrijker is, is dat je tegelijk dezelfde transits hebt in de huizen, omdat hoogstwaarschijnlijk de rest van de cuspen ook hetzelfde is, als er geen onderschept teken is.
Dat betekent dat je in de gebeurtenissen hetzelfde proces meemaakt en gelijk oploopt. v.b. heb je beiden als transit Mars in het eerste huis staan, dan kun je beiden op dat moment wat meer geprikkeld zijn enz. Natuurlijk heb je niet de planeten hetzelfde staan, dat maakt wel een belangrijk verschil. Waarschijnlijk zijn jullie beiden ongeveer op hetzelfde tijdstip geboren?

groetjes jose

libram
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-10-2008 21:55

Bericht door libram » 03-10-2008 23:55

hallo allemaal,

sedert gisteren heb ik mezelf ook aangemeld bij dit forum.
mijn naam is paul, doch onder de forums gebruik ik mijn nickname Libram. Dit omdat als je mij tegenkomt je alleereerst mijn ascendant , Weegschaal ziet en daarna mijn zon in ram tegenkomt.
Het plaatje van mij ziet er als volgt uit:
geboren: 5 april 1956 te Haarlem om 19.50 uur kloktijd

vanaf mijn 15e jaar heb ik mij verdiept in de astrologie. in de tachtiger jaren bij Karen Hamaker Zondag de cusrus gevolgd en in de 90tiger jaren bij Ascella bij Hannie Vermeulen een opleiding doorlopen.
Ook Tarot heeft mijn intresse. Een voorkeur hierbij heb ik voor Crowley en de Tarot van Isis. Schilderen en tekenen zijn hobby's voor mij waarin ik kan verdwijnen. Ben gek op katten, op dit moment lopen er hier een vijftal rond. Vader van 2 prachtige meiden, tevens vrouwen.
Mijn habitat is gelegen in de Zaanstreek

een klein beetje over mij, doch ik hoop dat we via dit forum elkander meer leren kennen.

liefs,

Libram
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden

m.franken
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-10-2008 22:39

Bericht door m.franken » 04-10-2008 16:50

Hallo allemaal. Ik ben Marij. Mijn geboortegegevens: 1 juli 1944, 11.35 uur, Tilburg. Zon in Kreeft, Maan in Schorpioen en Asc 14°37 Maagd.

Ik ben sinds 1990 bezig met astrologie. Ik heb slechts enkele korte cursusjes gedaan bij Maurice Foulon, Martien Hermes en Threes Brouwers. Voor de rest heb ik mijn kennis uit zelfstudie. Ook zit ik in een studiegroepje met acht andere vrouwen die bepaalde onderwerpen met elkaar bespreken en uitproberen. We zijn een tijd lang bezig geweest met de Declinaties en de laatste maanden vooral met de Maya Astrologie. En sinds kort heeft het systeem Human Design onze belangstelling. Zelf heb ik me ook een tijd lang verdiept in de Zwarte Lichten, Maansknopen e.d.

Groetjes Marij

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 05-10-2008 09:21

Hoi Paul en Marij.

Leuk jullie op deze wijze te mogen leren kennen.

Wanneer heb jij les gehad bij Trees Marij? Ik heb in 98 2 cursussen bij der gevolgd en zij is mijn inspirator geweest in de astro...

Groetjes Madelief

m.franken
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-10-2008 22:39

Bericht door m.franken » 05-10-2008 10:26

Martien Hermes en Threes gaven samen een cursus in Tilburg en Den Bosch. Het ene jaar deed Martien dat in Tilburg en het andere jaar Threes.
Als ik me goed herinner heb ik in 1999 en 2000 van hen les gehad, maar ik weet niet meer in welke volgorde :-)

Groetjes Marij

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Hallo Allemaal!!!

Bericht door Anneke » 05-10-2008 19:06

Hoi hoi,

leuk een en ander van jullie te lezen. Dan zal ik ook maar iets meer van mijn staat van dienst vertellen. :lol:
Heb altijd al interesse gehad voor het paranormale en luisterde vroeger in mijn tienerjaren al naar het zwarte gat. Ben vanaf ongeveer 30 jaar veel parabeurzen gaan bezoeken en gaan verdiepen in numerologie, tarot, i tjing en runestenen. Astrologie had ook mijn interesse maar was voor mij niet snel genoeg te leren. Toch ben ik een spoedcursus gaan volgen en vervolgens in het derde jaar van de vierjarige beroepsopleiding Aurinko (Enschede) ingestroomd. Daarna het vijfde jaar afgerond voor erkend praktijkvoerend astroloog en daarna 2 jaar spirituele astrologie van Dick van der Mark gevolgd (de zwarte lichten).

In 2000 hebben wij met een stel Astrologen Astron opgericht (Astrologische vereniging Oost Nederland). Heb een tijd lang cursussen gegeven in de astrologie. En heb een aantal jaren deel uitgemaakt van het astrologenteam van Lea Manders en heb o.a. voor de paraview geschreven. Heb aan de vooravond gestaan van vele nieuwe trends zoals consulten via telefoonlijnen, webcammen enz. Af en toe kom je me in een of ander radiopragramma tegen en regio TV. Maar met mijn Zon in Leeuw in 12 blijf ik het liefst op de achtergrond. Vandaar mijn enorme activiteit op internet en een zeer plezierige samenwerking met Astro-media. Heb een ascendant Maagd en Maan in Schorpioen.

Marij een vraag aan jou: hoe heb jij de transit van Saturnus door 12 ervaren? Ik verzamel Saturnus ervaringen en voeg de verhalen toe aan mijn column.

In ieder geval welkom met z`n allen!!
:mrgreen:
Anneke

m.franken
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-10-2008 22:39

Re: Hallo Allemaal!!!

Bericht door m.franken » 05-10-2008 19:47

Anneke schreef:Marij een vraag aan jou: hoe heb jij de transit van Saturnus door 12 ervaren? Ik verzamel Saturnus ervaringen en voeg de verhalen toe aan mijn column.
Saturnus ging in september 2006 mijn 12e huis in. In oktober dat jaar is mijn moeder overleden. Zij was al enkele jaren dementerend, en zat het laatste jaar op de verpleegafdeling in een bejaardenhuis. Twee tot drie keer in de week bracht ik een deel van de dag met haar door. Emotioneel was dit een zware tijd voor mij.

In 2006 kreeg ik de mogelijkheid om gedeeltelijk in de VUT te gaan, en dat heb ik met beide handen aangegrepen. In juli 2007 ben ik helemaal gestopt met werken.

De vrije tijd die ik kreeg door beide gebeurtenissen heb ik voor een groot deel gevuld met me verdiepen in spirituele zaken, Astrologie en de Maya's. Daarnaast ben ik drie ochtenden in de week intensief gaan sporten, en een dag per week hou ik me bezig met tekenen en schilderen.

Met mijn gezondheid was het in die periode niet optimaal. Ik heb me lange tijd erg moe gevoeld, en veel slaapproblemen en maagklachten gehad. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Ik denk dat dit wel een duidelijk verhaal is voor Saturnus door het 12e huis :-) Vind je niet?

Groetjes Marij

Plaats reactie