ik ben hier nieuw: Hallo allemaal!

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Plaats reactie
Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

ik ben hier nieuw: Hallo allemaal!

Bericht door Anneke » 20-01-2009 16:49

Op verzoek van voormalig lid van dit forum, zijn enkele berichten met haar persoonlijke informatie verwijderd, dus ook berichten van reacties van anderen op haar.
Ik hoop dat een ieder dit verzoek kan respecteren.

Anneke



Hoi Miranda
Heb je kinderen ??
Ik heb namelijk zelf ook mijn Maan in een jod inconjunct Mars en vind het soms erg zwaar met mijn dochtertje.
Dat komt door Jupiter in 5 die ook deel uit maakt van het Yod, je kind kan het lastig vinden om je mening te volgen.

Staan of liggen jullie is het eigenlijk he met z`n tweeen op de hyvesfoto? Wat een leuke meid zeg!

Toch maar een mooi kado wat je daar zomaar hebt gekregen toen.

gr Anneke :lol:

Miranda
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-10-2008 22:09

Bericht door Miranda » 22-01-2009 14:00

Anneke schreef:Dat komt door Jupiter in 5 die ook deel uit maakt van het Yod, je kind kan het lastig vinden om je mening te volgen.

Staan of liggen jullie is het eigenlijk he met z`n tweeen op de hyvesfoto? Wat een leuke meid zeg!

Toch maar een mooi kado wat je daar zomaar hebt gekregen toen.

gr Anneke :lol:
Hoi Anneke,

Als ik het bij mezelf hou denk ik dat mijn Maan in de Jod en mijn ongeaspecteerde Pluto (heer 4) ook voor een groot deel meedoen daarin.
Ik twijfel erg aan mezelf wbt het moederschap en de geborgenheid die ik haar kan geven.

We staan inderdaad samen op de foto op Hyves.
Ja ze is heel lief en inderdaad ons kadootje.
Ik leer heel veel van haar en door haar.
Zou haar niet meer kwijt willen !!

Gr
Miranda
Zo boven , zo beneden.
Zo binnen , zo buiten.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 22-01-2009 17:18

Hoi Miranda,

niet twijfelen joh, genieten van zo`n lekkere meid, ik ben nooit verder gekomen dan de kinderen in mijn klas en heb helaas nooit moeder mogen worden!

Alhoewel mijn vriend wel een pracht van een meid heeft van 16 waar ik heel erg van geniet, dus op die manier kan het dan ook nog.

gr. Anneke

Nieksje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-10-2009 15:18

Nieuw hier...

Bericht door Nieksje » 10-10-2009 15:54

Dag Iedereen :oops: Ben zo blij ook een nieuweling tegen te komen Ingrid maar heb zo weinig voeling met computer dat ik niet goed weet hoe of waar, te beginnen...
Sorry als dit wat dom overkomt maar het is nu zo...
Ik ben Nicky, al jaren op mezelf bezig met astrologie maar inderdaad, de interpretatie is soms toch wel moeilijk ....
Ik hoop hier héél wat bij te leren en ook mijn radix mogen jullie eens zien als je geinteresseerd bent...
Ik heb 3 nogal serieuze conjuncties in mijn horoscoop ,een maan-pluto conjunctie in 2 die wel al mijn héle leven erg voelbaar is, een ingaande conjunctie van mijn zon met saturnus in boogschutter in 5 en venus-neptunus in weegschaal in 4...

kijken jullie maar gerust eens hoor mijn gegevens :24 november 1956 om 21u15 geboren in Oostende in Belgie Tot later eens xxx

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 10-10-2009 17:48

Hoi Nieksje

Welkom! Leuk dat je interesse is gewekt.
Ik ben zelf benieuwd naar wat je vraag is, wat wil je weten over astro, of over jezelf, wat de reden is dat je aansluiting zocht :)
Als ik kijk naar je conjuncties zijn die tussen maan en pluto en venus en neptunus buiten teken..in eerste instantie reken ikzelf ze dan niet als conjunctie. Meer omdat ik uit de leerwijze mee heb gekregen dat ze gewoon niet tellen, maar uit ervaringen van anderen blijken hele nauwe conjuncties weer wel uit te werken, dus ik ben erg nieuwsgierig hoe deze twee conjuncties volgens jou uitwerken... (dat voor zover mijn wedervraag...)

Tot horens.

Madeliefje

Nieksje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-10-2009 15:18

Bericht door Nieksje » 12-10-2009 13:06

Madeliefje schreef:Hoi Nieksje

Welkom! Leuk dat je interesse is gewekt.
Ik ben zelf benieuwd naar wat je vraag is, wat wil je weten over astro, of over jezelf, wat de reden is dat je aansluiting zocht :)
Als ik kijk naar je conjuncties zijn die tussen maan en pluto en venus en neptunus buiten teken..in eerste instantie reken ikzelf ze dan niet als conjunctie. Meer omdat ik uit de leerwijze mee heb gekregen dat ze gewoon niet tellen, maar uit ervaringen van anderen blijken hele nauwe conjuncties weer wel uit te werken, dus ik ben erg nieuwsgierig hoe deze twee conjuncties volgens jou uitwerken... (dat voor zover mijn wedervraag...)

Tot horens.


Dag Madeliefje, wat ben ik blij dat ik op die manier kan praten met mensen zoals jij over mijn jarenlange hobby... Ik heb niet het gevoel dat ik er al veel van ken omdat het duiden mij nog steeds moeilijk valt... Misschien door mijn angst te falen, zon conjunct saturnus? maar als je vraagt naar mijn maan pluto conjunctie, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat hij er niet zou zijn... zo angstig dat ik kan zijn, doemgedachten, soms wrede gedachten dat ik eigenlijk niet wil en direct weer wegduw omdat ik ze niet herken .... en hoe méér ik duw hoe harder ze komen..; dan venus neptunus : ik heb al verschillende relaties gehad en telkens zie ik die mensen als Goden... ze zijn zo volmaakt en dat zijn ze ook op dat moment voor mij tot ik als het ware wakker kom en in mijn wangen moet knijpen... :( Ze zijn toch de ware niet... Dat ideale dat ik wil vinden, Is dat niet door die (conjunctie)? Madeliefje????

Is dat een goed antwoord of wil je nog wat anders weten? Dank hoor x


Madeliefje

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 12-10-2009 20:40

Hoi Nieksje

Is fijn he, iemand die begrijpt wat je zegt :) en wat je ermee bedoelt....
Feel free to ask, als ik het antwoord niet heb of kan vinden, hebben hopelijk anderen er wel een voor je.

Je vertelt in een kort stukje erg veel :)

Zon conjunct Saturnus én mercurius in boogschutter in 5 wil denk ik zeggen dat je een sterke behoefte hebt om jezelf te ontwikkelen op het gebied van de zelfexpressie dmv bv creativiteit, sport, spel en hobby, romances, erotiek en kinderen, maar saturnus in een vuurhuis remt het vuur van boogschutter af, zodat hij tijd krijgt om zijn pijlen te richten....
Zon in boogschutter geeft ook de behoefte aan het vormen van meningen en idealen, ze na te jagen letterlijk en figuurlijk soms. Heeft ook te maken met gevoelens van recht en onrecht en rechtvaardigheid..
Boogschutter is een teken dat gericht is op verbreding en vermeerdering, ontwikkeling en groei, wil eigenlijk alles en heeft ook geen zin om zich maar op 1 ding te richten, Saturnus kan je helpen je energie te richten en wellicht vorm te geven...
Heer 1 in 5,en heer 2 in 5 de wijze waarop je naar buiten treedt en de wijze waarop je je inkomsten vergaard en talenten of vaardigheden gebruikt richt zich op zaken als zelfexpressie, sport spel en ontspanning, etc.
Heer 5 in 2, de wijze waarop je je zelf uitdrukt, in vormen als creativiteit, sport, op het gebied van de flirts en kinderen is gericht op of een middel voor de wijze waarop je inkomen en/of zekerheden vergaart.


""maar als je vraagt naar mijn maan pluto conjunctie, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat hij er niet zou zijn... zo angstig dat ik kan zijn, doemgedachten, soms wrede gedachten dat ik eigenlijk niet wil en direct weer wegduw omdat ik ze niet herken .... en hoe méér ik duw hoe harder ze komen..;"

Wegduwen is eigenlijk onderdrukken en dat werkt vaak averechts bij pluto... het doorvoelen en ervaren, toestaan en laten zijn wat het is werkt vaak veel beter (maar das mijn ervaring), ook al voelt het heel eng en onzeker en zeker niet fijn of veilig :(...
Pluto conjunct maan zegt naast een sterk en diep/intens gevoelsleven ook iets over de relatie met de moeder.

"dan venus neptunus : ik heb al verschillende relaties gehad en telkens zie ik die mensen als Goden... ze zijn zo volmaakt en dat zijn ze ook op dat moment voor mij tot ik als het ware wakker kom en in mijn wangen moet knijpen... Ze zijn toch de ware niet... Dat ideale dat ik wil vinden, Is dat niet door die (conjunctie)? "

(ach, en geen enkel mens is volmaakt, gelukkig..)

Zoals jij het beschrijft zou ik zeggen dat dat o.a door de conjunctie komt.
Ik denk dat Cheiron en Zwarte maan in 7 ook een duit in het zakje doen wat betreft relaties.
Venus, de behoefte aan relaties en contact, ontspanning en genieten in weegschaal is erg gericht op harmonie en veiligheid en is bereid om compromissen te sluiten op het gebied van je eigen innerlijke gevoelsmatige binnenwereld, het gezin van waaruit je komt, nu in zit en je huis. Neptunus in schorpioen is erg gevoelig voor sferen en onderstromingen in en op het huiselijke en emotionele vlak. Hij vervaagt en lost op, onthecht en verward, geeft een roze bril, dromen en fantasie en idealiseert op het gebied van de innerlijke emotionele wereld, het gezin, jeugd en verleden en relaties.
Het vierde huis geeft ook hier een verwijzing naar de ouders. Ik durf er niet al te veel op in te gaan, maar voor jezelf zou dat denk ik herkenbaar kunnen zijn, toch?

Cheiron in 7 in waterman, de gewonde genezer in zijn eigen teken (dacht ik) in het huis van de relaties.
Kan het zijn dat je je gekwetst voelt op dat vlak en dat dat te maken kan hebben met gevoelens van onvrijheid binnen relaties?
Waterman op de cusp van het 7e huis heeft Uranus als heer en deze staat in 1. Hr 7 in 1.
Heeft de partner nodig om naar buiten te treden, hoewel je de terughoudendheid, maar ook trotsheid en fierheid van de leeuw hebt meegekregen in de ascendant en de eigenzinnigheid van uranus op de cusp.

Ik denk dat ik het even hierbij laat :)

Groetjes!

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

radix

Bericht door Anneke » 13-10-2009 20:27

hallo Nicky,

wat is het plaatje weer mooi in elkaar gezet. Een noordknoop in het leeuwhuis (5)met zon en Saturnus en Mercurius en dan een ascendantleeuw hebben en Maan in Leeuw. Alleen Uranus maakt het wat grillig en daar kunnen anderen last van hebben. De neiging om jezelf weg te cijferen in relaties en een hoogverwachtingspatroon, kunnen voor teleurstellingen zorgen maar een Saturnus naast je Zon kan je in dit geval de stevigheid en structuur bieden om toch jezelf duidelijk te manifesteren en te zeggen wat je te zeggen hebt.

Een Maan/Pluto conjunctie in 2 kan je onzeker maken, ook doordat de Maan in Leeuw staat en kan je onderuithalen wanneer je enthousiast aan de gang wilt. Wanneer je geen stevig fundament hebt, kun je dan makkelijk slachtoffer worden van emotionele manipulaties en gaan twijfelen aan jezelf. Jupiter opposiet Mars geeft aan dat je moeite hebt met de juiste maat te houden en jezelf kunt opbranden, energieverdeling kan niet helemaal goed zijn.

Je hebt wel een prachtige vlieger en die geeft aan dat je je bewust kunt worden van jezelf, juist door de relatie helemaal aan te gaan en geen angst te hebben voor (emotionele) confrontaties en een afgerond geheel kunt zijn doordat je de flexibilieit bezit in je houding om te veranderen. Dat alleen als je de ander en jezelf zo ziet zoals jullie werkelijk zijn en niet een deel van de ander wordt waardoor je jezelf verliest.

Trouwens je hebt Tweelingen en Boogschutter onderschept staan en daarbij ook Zon/Saturnus en Mercurius, Dat maakt het moeilijker om deze planeten tot uitdrukking te brengen maar ook huis 3 en 9 is: in contact staan met jezelf en met anderen en daarbij je leven zin geven of je mening vormen oftewel de uitdaging in het contact aan durven gaan en jouw waarheid durven zeggen. Uranus in Leeuw tegenover een Cheiron en Zwarte maan in Waterman geeft het probleem aan van het kunnen conformeren aan de groepsnorm. Of moeite om je toekomstdoelen te stellen met je partner, problemen met het neerzetten van je autoriteit in combinatie met de ander(en).. Nog even over het vierde huis........dat is ook een karmische plek, het geeft aan waar je geen duidelijk beeld hebt ontvangen wat betreft de omgang met relaties in het verleden waardoor je nu worstelt met helderheid te krijgen over je eigen emotionele wereld. Dat maakt, zoals Madelief ook zegt, het beeld wel compleet. Cheiron en zw Maan is ook een stuk karma en staat in 7.

Gezien je transit ben ik benieuwd hoe het er nu voor staat met je relatie(s) en aankomend solaarjaar, maar dat kun je nu natuurlijk nog niet aangeven ;)
Even een korte interpretatie van je horoscoop.
Herken je het?
doei, doei Anneke :)

Miranda
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-10-2008 22:09

Bericht door Miranda » 28-10-2009 19:41

Hoi Nieksje,

Grappig toch dat iedereen wat anders in een radix ziet.

Als ik jouw radix bekijk valt me op dat je een aantal ongeaspecteerde planeten hebt , 2 x 2 planeten in duet.
Ik zie de Maan en Pluto dus niet als een conjunctie en Venus ook niet met Neptunus. Je hebt namelijk een Maan-Venus duet. En aangezien de Maan heer 12 is , klopt jouw beschrijving over relaties nog steeds. Je ziet ze als goden , alleen kan het door het duet wat ongrijpbaarder en dwangmatiger voelen dan je nu aangeeft.
Ik heb zelf ook (een ongeaspecteerde) Pluto in 2 en begrijp meteen wat je beschrijft te voelen.
Lastig he ??
Hopelijk kun je me wat meer vertellen over jouw beleving van relaties en evt de relatie met je moeder ?

Gr
Miranda
Zo boven , zo beneden.
Zo binnen , zo buiten.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Dit is wat Nicky mij onlangs mailde:

Bericht door Anneke » 28-10-2009 20:22

Dag Anneke .... AMAAI WAT ZOU IK JOU GRAAG EENS ONTMOETEN BIJ EEN LEKKERE KOP KOFFIE OF WAT WE OP DAT MOMENT LEKKER VINDEN ! ! !

Zo blij dat je dit allemaal gezien hebt .... dan moet ik me eigenlijk geen zo n zorgen meer maken over mijn "complexe" leventje ,waaaaw ! Ik heb het tot nu toe toch goed gedaan he na die fameuze wandeling van pluto doorheen toch redelijke belanrijke huizen... Nee,serieus, als mensen nog zouden twijfelen aan astrologie en ze horen zo een waarheid vertellen over zichzelf van iemand die je "niet" kent... ja super Anneke hoe je dat naar mij vertaald hebt...

Ik herken me helemaal maar o zo spijtig dat ik dat er zelf niet zo goed uit kan halen...

De waaroms van mijn levenverhaal. Waarom kan ik na al mijn interesse en studeren in mijn leven over astrologie,bachbloesems,etherische olie, enneagram, helende stenen, enz. het zelfvertrouwen of de ambitie niet vinden om daar ook iets mee te gaan doen? Zal het nu beginnen nu dat Saturnus een sextiel gaat maken met al mijn planeten?
Ben ik daarom plots weer bezig met al mijn papperassen van vroeger boven te halen?

Ik voel een verandering, een vreemde holderdebolderverandering in mijn leven...

Ben ik een laatbloeier? Valt dit mij toe dat ik julie, jij en Madeliefje mag ontmoeten op een manier die eigenlijk vreemd is voor mij... aan de computer??

Ja ik weet het... een lang verhaal om te zeggen dat ik blij ben mensen te ontmoeten die goed bezig zijn met dezae materie en duidelijke uitspraken doen die verstaanbaar zijn voor een klein meisje zoals ik...

Mijn relatie is ook héél erg aan het veranderen... plots.... na 4 jaar AFZIEN maar toch geduldig blijven liefde geven merk ik dat het inderdaad mogelijk is om van een relatie die tot kapotgaan gedoemd was, een mens om je heen te krijgen die IS waar ik nooit in mijn leven nog had durven van dromen...

Iemand die ik gewoon ALLES liet doen wat hij graag deed, geen drama meer maken in mezelf, gewoon aanvaarden omdat ik moe "gewerkt" was, niet meer werken, laat het maar eens allemaal gebeuren en haal je voet van die rem... hoe harder je remt, hoe moeilijker, het "leven zelf" remt vanaf nu wel voor mij, ik laat me wat dobberen ook als het stormt...

Begrijp je een beetje waarom ik niemand voor de computer ben Anneke? een babbelmeisje die een dagje naar Nederland zou komen;.. zomaar...


Dank je en tot later eens hoop ik... liefs Nicky

Plaats reactie