cheiron

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Maartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-06-2011 00:20

Bericht door Maartje » 29-06-2011 21:03

Ik heb zelf een hele andere benadering van Cheiron.

Voor mij represeeert deze (ook?) de ingewijde krijger. Inwijding van jongen tot man of zoals je wilt van krijger tot held. ieder astroloog heeft alleen in het vizier hoe Cheiron aan zijn einde gekomen is. Als je je richt op wat hij in tijdens zijn mythisch bestaan gedaan heeft, namelijk de mannelijke ongebreidelde marsenergie polijsten, kom je uit op een soort van gesublimeerde Mars. Zoals Neptunus als hoger octaaf van Venus en Uranus als die van Mercurius.

Cheiron dan dus als poort naar een positief gerichte energie van Pluto.

Zo heb ik een zoon die in zijn geboortehoroscoop een oppositie heeft met Uranus. Hij ging bij de marine en zijn motivatie is dat hij als het nodig mocht zijn, zijn leven wil geven (Cheiron de krijger?) voor het vrije (Uranus?) westen. Hij is van 1977 en al zijn vrienden met hetzelfde aspect naar Uranus, zijn allemaal vrijwillig bij defensie aan de slag gegaan of bij de politie gegaan. Dit terwijl zijn vrienden die dat aspect niet hebben voor gewone burgerbanen hebben gekozen. Jammer genoeg stonden al die gegevens op een oude PC die gecrascht is.

Plaats reactie