cheiron

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
josé
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-02-2010 09:24

cheiron

Bericht door josé » 27-02-2010 09:31

Hallo iedereen,

Ik heb me net aangemeld vanwege het feit dat ik graag iets meer wil weten over de werking van Cheiron in de/mijn horoscoop. Ik heb er nog weinig over gelezen, moet nog boeken aanschaffen, maar hebben jullie ervaring met Cheiron en zijn werking?
In mijn geb.horoscoop staat hij conjunct de Maan in Waterman in 1 opp. Uranus-Venus conj. in Leeuw in 7! Dit lijkt mij behoorlijk heftig, heeft iemand een aardige uitleg over deze combinatie?

Alsvast dank en veel succes met jullie eigen astrologische perikelen!

Hartelijke groet, José

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Cheiron

Bericht door Anneke » 27-02-2010 11:08

Hallo Jose,

ik kan je wel wat vertellen van de werking van cheiron in de oppositie die jij beschrijft maar het is wel een onderdeel van je totale pakketje karmische punten. Je laat me nu dus een hoofdstukje zien van je hele levensboekwerk maar ik zal proberen het je uit te leggen.

Cheiron in 1 heeft als karmische pijnplek afwijzing ervaren op het er mogen zijn, zijn zoals je bent en je kunt het idee hebben gehad dat je ook in een groep of gemeenschap niet mocht pionieren, initiatieven nemen, ontdekken, of je zelf mocht zijn. Je hebt daar een emotionele kwetsure opgedaan, wellicht de ervaring gehad dat je geen emotionele voeding of support hebt gehad vanuit het gezin (moeder) om jezelf stevig te gronden en je ego te ontwikkelen. Deze stand maakt dat je je steeds heel erg aangesproken voelt of afgewezen op je houding door anderen en m.n. door de partner of intieme relaties. Het maakt heel gevoelig voor kritiek.

Door uit te breken uit dominerende relaties, en jezelf te zijn, kun je je helen, wat de derde fase is van cheiron. Het is de partner die je spiegelt hoe je veranderingen kunt aanbrengen in jezelf om emotioneel in evenwicht te komen maar daarbij moet je je wel bewust worden van je eigen kracht en eigenheid. (leeuw in 7)

Overigens heb ik deze punten allemaal als informatie op mijn site staan, dus kun je cheiron daar ook nog opzoeken.

Uranus/ venus in 7 geeft ook aan dat jij en de ander vrijheid wensen in de relatie en dat is eigenlijk de oplossing van cheiron want die vrijheid is jou vanuit karma niet toegestaan geweest.

groetjes Anneke

josé
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-02-2010 09:24

cheiron

Bericht door josé » 28-02-2010 08:54

Hallo Anneke,

Hartstikke bedankt voor je treffende antwoord, hier kan ik veel mee, beschrijft precies waar ik nu mee bezig ben en waar ik al lang last van heb!

Succes met het werk en hartelijke groet,

José

carmen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-07-2010 23:50

cheiron

Bericht door carmen » 05-07-2010 00:04

hoi,
ik ben nieuw hier en heb geen astrologie kursus gedaan, maar door vaak een astroloog te raadplegen en door veel zelfstudie hoop ik hier en daar wat inzicht te verkrijgen echter de technische punten ken ik niet.

Waar ik me wel kan vinden is het verhaal over cheiron wat precies op dat van mij lijkt alleen staat hij (zuidermaansknoop) bij mij in huis 6 Vissen
(geb. 08-12-1961 hoorn om 01.50 snachts).

Ik herken me heel erg in dit verhaal - op familie gebied en ben hier nog steeds mee bezig.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Welkom

Bericht door Anneke » 05-07-2010 10:05

Hallo Carmen,
Waar ik me wel kan vinden is het verhaal over cheiron wat precies op dat van mij lijkt alleen staat hij (zuidermaansknoop) bij mij in huis 6 Vissen
(geb. 08-12-1961 hoorn om 01.50 snachts).
Bedoel je dat je je herkent in het verhaal van Cheiron in het 5e huis?
Je noordelijke maansknoop staat in 11 in leeuw, dus staat je zuidelijke maansknoop automatisch in het tegenoverliggende punt: in 5 in waterman. Cheiron staat ook in 5. Je hebt een groot stellium ( 4 planeten die samengaan in 3 ) en een pluto ( in 12), lilith conjunctie.
Gelukspunt op de ascendant en een Yodfiguur met apex mc. Dat staat niet beschreven op mijn website, apex mc, maar je kunt je voorstellen dat je dan moeite hebt om jezelf als persoon goed te laten zien in dit geval in kreeft, betekent op het vlak van gevoelens en emoties (een autoriteit zijn). Als je het over de familie of het gezin hebt, kan dat heel goed te maken hebben met saturnus in 4, dat geeft een ervaring in het gezin waardoor de persoon in kwestie een muurtje om het gevoel zet om maar niet steeds emotioneel gekwetst te worden.

Je hebt veel conjuncties en vierkanten in je horoscoop.
groetjes Anneke

carmen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-07-2010 23:50

afwijzing

Bericht door carmen » 05-07-2010 10:55

hoi anneke, bedankt voor je snelle uitleg !
Waar ik me in herken is dit : toen ik jong was - geen emotionele voeding of support vanuit t gezin - moeder om mezelf stevig te gronden en je ego te ontwikkelen........het gehele stuk en gevoelig voor kritiek + uitbreken moeten uit dominerende (zo voelt het en is het) relaties - na ongeveer 20 jaar op hun adres gedomineerd en gemanipuleerd te zijn door vader en broer 69-1963 om rond 08 uur smorgens hoorn(die bedrijf overgenomen heeft maar daar niet zit, maar domineert over mijn vader hoorn = vissen = 26-2-1927 geb.uur weet ik niet), ik ben nu na zoveel tijd weggegaan (mijn dieren daar weggehaald waar ik elke dag 2x voor kwam) en onder hun negativiteit leed............
mijn broer manipuleert mijn vader en mijn vader (die geen kontakt kan nemen is dus minder sterk dan ik dacht manipuleert mijn broer en in t verleden grote manipulateur op zakelijk gebied), en ik werd door beide gemanipuleerd en heb mij eruit getrokken + uit de gehele fam. want ze steunen alleen elkaar).
dit is het proces van 48 jaar.................en nu moet ik met een lage eigenwaarde en ego, en zoveel negativiteit me eruit zien te worstelen alles voelt als een aanval (kritiek en alles wat niet lukt), vandaar dat ik me herken..............heel veel in mijn leven is niet gelukt (of met pech etc. oa een partner - want dat had met mijn vader te maken die domineerde......... en op het erf daar ik mocht er NIET zijn - en werd totaal genegeerd - WAT IK OOK DEED OF ZEI.............HOE IS HET MOGELIJK................

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 05-07-2010 11:08

Hallo Carmen

ik zal jou het stuk van pluto conjunct lilith toesturen uit het boek van Bastiaan van Wingerden.

Het is een combinatie van je horoscoop maar manipulatie hoort echt bij pluto.

Je weet dat ik ook alle info op mijn website heb staan?
http://www.annekeguis.nl/?Astrologie

groetjes Anneke

carmen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-07-2010 23:50

pluto conjunct zwarte maan mbt lilith

Bericht door carmen » 05-07-2010 14:43

hoi anneke,
Ik heb het hele stuk gelezen, is dit op mij van toepassing dan ?
Heb ik dit in mijn horoscoop zo staan ??

Van een vorig leven kan ik me alleen (blijkbaar) herinneren dat ik
altijd een teleurstellende - of geen - vader had,
Heb ook regressie therapie geprobeerd, kwam niks uit. blank,

?
Hoop mensen zeggen juist : jij bent het witte schaapje tussen al die
zwarte schapen ........... terwijl mij altijd is ingeprint (trauma) dat ik
niet spoorde etc. + geen liefde krijgen als baby wat voor uitwerking heeft dit op iem. die hooggevoelig is......die niet begrepen wordt.
Babys die geen liefde krijgen gaan dood.............

Tuurlijk heb ik me gekwetst gevoeld, boos, bang.........mijn vader had ik nooit kontakt mee, maar sloeg wel, of was boos, en mijn moeder ook !
ik hoop dat ik dit nog helder kan krijgen of pluto zo conj. staat ? ri mijn
zwarte maan en lilith............

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 05-07-2010 15:01

Ja Carmen,

je hebt een pluto/lilith conjunctie. En het is zo dat wij zelf onze setting uitzoeken waar we geboren worden om te groeien en te evolueren en daarin onze onverwerkte emoties e.d. opzoeken in personen en situaties om er anders mee te leren omgaan en het te kunnen loslaten. Cheiron is ons oud zeer, lilith is de afwijzing en vulkanus is onze verkramping.

Dus vanuit de astrologie en andere spirituele visies, is de ander de spiegel en is het zaak te rade te gaan bij onszelf waarom wij deze mensen in ons leven oproepen, wat zij ons te zeggen hebben en hoe we ons leven kunnen veranderen zodat we andere mensen gaan aantrekken en betere omstandigheden creëren.

Op mijn website staat er over geschreven bij:

http://annekeguis.nl/index.php?Stel_een ... informatie

en

http://annekeguis.nl/index.php?Anneke_Guis:Vorig_leven
daarbij wil het stuk dat ik je heb toegestuurd niet zeggen dat we dingen allemaal in dezelfde strekking beleven maar de emotionele impact is wel hetzelfde. Wij als mens maken er ons individuele (toneel) stukje van.

groetjes Anneke

carmen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-07-2010 23:50

advocaat

Bericht door carmen » 14-07-2010 17:19

hoi,anneke,
morgen ga ik naar een advocaat,
wegens een zaak die al sinds januari dit jaar speelt, ik krijg steeds rekeningen voor zaken waar ik ingetrapt ben (op misleidende manier
met gratis zaken je op een site lokken) waar je vervolgens voor moet
gaan betalen het is een systeem wat voor zakelijke markt bestemd is,
en wat ook aan partikulieren wordt toegestuurd
,W wat ik ook doe, aangifte gedaan politie, aanget. brieven terug sturen, het houd niet op met de rekenngen.

Waar ik nieuwsgierig naar ben, gaat er vanaf nu (donderdag 15 juli )
nog iets veranderen, of zal ik nu weer ergens intrappen (dure advocaat of iets dergelijks ) waardoor ik er steeds mee bezig blijf en het me nog meer gaat kosten...........

ben benieuwd hoe mijn planeten er voor staan en of iemand mij kan helpen hiermee geb.datum 08-12-1961 tijd 01.50 snachts hoorn.
alvast bedankt, carmen

Plaats reactie