Bij wijze van introductie

Hier kun je je voorstellen als je lid bent geworden.

Verder zal ik proberen vragen e.d. te beantwoorden maar de doelstelling is dat je ook in contact komt met andere astro-belangstellenden.
Plaats reactie
N.Roos
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-05-2011 11:33

Bij wijze van introductie

Bericht door N.Roos » 28-05-2011 16:11

Goedendag forumleden.
Met enige schroom ben ik toegetreden tot dit forum, waarop ik stuitte toen ik op zoek was naar aanvullende informatie over het boek van Karen Hamaker-Zondag ("De financiële crisis - achtergronden en vooruitzichten Een astrologische analyse voor iedereen"). Ik werd getroffen door het karakter van de postings : geen fanatisme en een zekere openheid. Ik ben al vanaf mijn 19e jaar geïnteresseerd in oosterse en westerse mystiek en esoterie, maar aan astrologiestudie ben ik pas later begonnen, waarschijnlijk omdat ik vermoedde dat het mij niet meer los zou laten en dus een groot tijdsbeslag zou vragen. Wel moeilijk voor mij, omdat ik een zeer veelzijdige interesse voor allerlei onder-
werpen en kennisgebieden heb. Mijn Zon staat in Steenbok conjunct Mercurius en Jupiter. Mars eveneens in Steenbok (niet conjunct, dus net geen stellium) en al deze planeten staan in het 3e huis. De Zon staat samen met Mercurius opposiet Uranus in 9 (alleen buiten teken), hetgeen waarschijnlijk mijn gevoeligheid voor astrologie verklaart. Astrologie moet voor mij op basis van logica en systematiek worden gehanteerd.
Ik heb een astrologieopleiding gevolgd, maar (door persoonlijke om-
standigheden , zoals stress en werkbelasting) geen examen gedaan.
Het moet overigens een liefhebberij blijven (of wellicht speelt Steenbok-faalangst hier een rol). Ik heb de astrologie kunnen benutten bij het verkrijgen van een beter zelfinzicht, en ben voor een vriendin haar radix aan het uitpluizen.
Sinds kort ben ik post-actief (uitgerangeerd en in feite met pensioen) en heb wat meer tijd voor verdere astrolgiestudie.
Ik ben overigens geboeid geraakt door het thema "Zwarte Lichten". De Zwarte Maan moet naar mijn mening geduid worden in een radix.
Mijn geboortgegevens zijn als volgt :
Amsterdam - 22 december 1948 - 02:20 uur.
Ik hoop regelmatig te posten, maar heb hieromtrent wel enige reserve. Saturnus loopt in transit door mijn 12de huis (op dit moment nog ruim 2 weken retrograde) en zal straks weer Neptunus (heer 6) raken. Voel mij niet altijd even energiek en opgeruimd (Saturnus is heer 4) en minder gezond (ik ben twee weken geleden geopereerd).
Hier wil ik het voor dit moment bij laten.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 28-05-2011 18:43

Hallo N.

welkom en dank voor je mooie uiteenzetting. Saturnus transit in 12, daar weet ik alles van. Een tijd van het loslaten van gehechtheden uit het verleden die in de weg stonden, erg druk in het hoofd.

Heb er een column op gestart en ook in het ziekenhuis gelegen. Dus mocht je de behoefte voelen om je ervaringen op schrift te stellen waardoor ik het kan toevoegen aan mijn column, graag.

Ga nu even je horoscoop maken, ik ben nieuwsgierig.

groetjes Anneke

N.Roos
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-05-2011 11:33

Saturnus door 12

Bericht door N.Roos » 29-05-2011 16:38

Hallo Anneke (en alle andere forumleden)
In de eerste plaats een correctie: mijn operatie vond niet 2 weken geleden plaats, maar 2 maanden. Sorry voor deze fout.
Ik probeer op dit moment te reconstrureren wat er zoal in mijn leven is voorgevallen sinds Saturnus de cusp van 12 passeerde. Probleem is dat ik al heel lang geen dagboek bij heb gehouden, en een slecht tijdsgeheugen heb, d.w.z. voor de volgorde van gebeurtenissen. Zo heb ik mij trachten te herinneren wat er tijdens de vorige gang van Saturnus door 12 is gebeurd in mijn leven. Ik ben toen in therapie geweest (regressie/hypnotrance) en daarvoor ben ik respectievelijk (nood-
gedwongen) naar de tandarts gegaan (en heb toen mijn gebit laten saneren) en daarna een einde gemaakt aan mijn nicotineverslaving.
In sptember 2009 ging Saturnus mijn 12e huis binnen en ik weet wel dat ik toen al heel erg moe was. 15 maart 2010 ben ik noodgedwongen gestopt met werken. de vrije tijd was heerlijk, maar ik had moeite om een nieuw ritme te vinden en was naar mijn gevoel maar net aan een burnout ontsnapt. Ik moet alles nog eens goed overdenken en kom er nog op terug.

Plaats reactie