Transit Venus conj Pluto

Zijn de planeetstanden van dit moment die invloed hebben op je geboortehoroscoop en de gebeurtenissen en/of thema`s van dit moment.
Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

cheiron

Bericht door Anneke » 30-07-2010 15:00

Hoi Son,

Cheiron heeft altijd met een vorig leven te maken als de "gewortelde" emotie die al aanwezig is. De zgn kwetsbare plek, daar waar we een (pijn)indruk gehad hebben die zich heeft vastgezet in het filmpje van het leven en dat gaat mee.
In dit leven komen we of liever gezegd roepen we die pijnervaring zelf weer op in mensen en/of situaties om ervan te genezen dat is in ieder geval de doelstelling van de evolutie van dit leven.

Het 8ste huis is natuurlijk dood en seksualiteit; maar het was voor mij natuurlijk beter om de omschrijving te doen in het forum zoals ik hem heb gedaan en nou niet direct met een voorbeeld over seksualiteit te beginnen. Maar het is zeker oorzaak-gevolg en slachtoffer- dader- genezing: de 3 fasen van Cheiron.

Duidelijk is dat je vriend nu aan het worstelen is met fase 2, daderschap( je zou kunnen zeggen dat hij jou straft voor zijn eigen pijnervaring) de afkeer en het niet willen delen met jou......... Dat faillissement had meer te maken met het durven loslaten van de claim en controle op de zekerheden. Dat is de polariteitsas 2-8 oftewel stier-schorpioen.
Jouw vriend wil op deze manier een controle houden op zijn angsten door zich seksueel in te houden. Het tweede huis houdt graag vast aan veiligheid, materieel, emotioneel maar ook seksueel. Hij heeft dus eerst moeten leren om de materiele veiligheid los te laten en nu de seksuele en emotionele.
Het 6e huis staat voor controle, dwang, en verantwoordelijkheid. Dat zijn de psychische inhouden van het 6e huis. Werk of werkplek is daar een manifestatie van.

Pluto conj Saturnus is geen fijne stand en confronteert je met de angsten uit je jeugd en evt. vorige levens die je nog steeds in hun greep hebben. Saturnus knijpt ze af en geeft de mogelijkheid om te gronden in het nu en je verantwoordelijkheid te nemen voor deze tijd in het nu en laat je aarden. Je hebt bij dit aspect de kans om van de banden om je hart, de beknelling van de angst en de herinnering uit het verleden voorgoed afstand te doen maar het is wel een pijnlijk proces en het heeft met afstand nemen van en loslaten van te maken: mensen, zekerheden, posities noem maar op.

Ik heb het proces zelf al een tijdje geleden gehad en het was niet feestelijk maar ik heb daardoor wel weer innerlijk vertrouwen teruggekregen. Iemand in mijn kennissenkring worstelt ook met deze stand en heeft pluto in radix 7. Zijn relatie van 10 jaar is sinds kort beeindigd waarvan hij erg veel verdriet heeft.

Omdat Pluto heer is van het 5e huis heeft het te maken met zelfbewustzijn en helemaal zichzelf durven zijn, zijn oorspronkelijke unieke liefdesspel terugkrijgen en daarin op durven gaan, 5e huis is ook de liefde en daar staat neptunus daar zit dus mist op, onduidelijkheid.
En Saturnus is heer 7: relaties; dat zie je ook aan zijn Pluto/Venus conjunctie. Het proces gaat dus om het durven vernatwoordelijkheid te nemen voor de relatie door zichzelf bewust te worden en zichzelf durven zijn. En dat gebeurt op het vlak van de dagelijkse bezigheden, verantwoordelijkheid en gezondheid.

Op deze transit kun je http://www.annekeguis.nl/index.php?Astr ... n:Transits
dit toepassen:
De transit bestaat uit 3 fasen:
Oorzaak: (huispositie van de betrokken planeten, 3-6) kan over het algemeen worden gezien als de levensgebieden waarop de uitwerking van de transit zijn aanvang neemt.
Actie: (het huis waar de transit- planeet doorheen loopt, 6) is het strijdperk waarin de voornaamste gebeurtenis plaats vindt.
Gevolg: (de huizen waar de planeten de heersers van zijn 5-7) zijn de levensgebieden die worden beïnvloed door de gevolgen van de transit; dat is het resultaat.


Voor zover, overigens staat er heel veel geschreven op mijn site.

groetjes Anneke

Son
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-07-2010 12:56

Bericht door Son » 03-08-2010 11:23

Hai Anneke,

Weer heel erg bedankt voor je lange en vooral duidelijke uitleg.
Ik heb je uitleg een aantal malen door gelezen om het goed te kunnen begrijpen. Wat is astrologie toch boeiend..
Ik herken hetgeen je schrijft over mn vriend heel erg..
Dat seksualitiet stukje is best een issue in onze relatie, vooral voor mij denk ik, ik heb het gevoel dat ik een hoop mis bij hem op dit gebied en dat doet soms erge pijn vanbinnnen, een gevoel van afgewezen worden, snap je..van tijd tot tijd praat ik erover met hem, hij is er mee aan het werk zegt hij, maar ik merk daar niet heel veel van..
Denk je dat wanneer pluto een stuk is weggelopen van zijn saturnus hij dit stukje voor zichzelf heeft opgelost? En.. kan ik hem er bij helpen door er over te praten of zet ik hem daarmee juist onder druk zodat dit averechts werkt..

Ik merk idd dat mn vriend erg graag controle houdt over dingen.. Grappig is wel dat hij nu een hele boel papieren aan het opruimen is mbt zn faillissement en van een heleboel jaren geleden aan het weggooien, iets wat hij toen ik pas met hem ging echt niet kon. Hij is juist een bewaarder ipv opruimer..(kreeft ascendant?) .
Dat heeft misschien al met zn proces te maken van loslaten he..
Ik moet zeggen dat ik hem daar wel steeds toe heb aangezet hoor, ik kan nl helemaal niet tegen rommel en troep (maagd ascendant) .

Groetjes
Son

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 03-08-2010 21:21

Hoi Son,
Denk je dat wanneer pluto een stuk is weggelopen van zijn saturnus hij dit stukje voor zichzelf heeft opgelost? En.. kan ik hem er bij helpen door er over te praten of zet ik hem daarmee juist onder druk zodat dit averechts werkt..
Hoewel Pluto niet meer retrograde gaat lopen op Saturnus, blijft hij daar nog wel een poosje bij in de buurt en zal dit proces nog wel even spelen. Transits van Pluto werken langzaam transformerend.
Ik denk dat contact in de vorm van intimiteiten en langzaam dingen verkennen en hem de ruimte en vrijheid geven ook goed werken.

Contact in een andere vorm dan praten en intimiteiten in een andere vorm dan seks, het spel der liefde (5e Huis) en hem het gevoel geven dat hij belangrijk is en het goed doet, bevestiging is ook het vijfde huis. Zodat hij zelfvertrouwen krijgt.
Ik merk idd dat mn vriend erg graag controle houdt over dingen.. Grappig is wel dat hij nu een hele boel papieren aan het opruimen is mbt zn faillissement en van een heleboel jaren geleden aan het weggooien, iets wat hij toen ik pas met hem ging echt niet kon.
Papieren is ook 3e huis en pluto is idd opruimen en/of elimineren, een goed teken, een afronding.
ik kan nl helemaal niet tegen rommel en troep (maagd ascendant)
Ik ook niet Son, ik heb ook een maagdascendant :wink:

Groetjes Anneke

Son
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-07-2010 12:56

Bericht door Son » 03-08-2010 21:22

Hai Anneke,

Je schreef dat iemand in jouw kennissenkring met pluto in 7 kampt en zn relatie is stukgegaan. Mijn vriend heeft nu dan pluto in 6 maar krijgt deze over een jaar of 10 in 7. Betekend dit in de meeste gevallen dat de relatie dan stukgaat? Ik heb het ook al een aantal keren in mn omgeving gezien met deze stand idd evenals met saturnus in 7, maar dat is dan meer een test voor de relatie toch, die goed of slecht kan uitpakken.. Hoe werkt het precies met pluto in 7. Kan me voorstellen dat deze of stukgaat of door een heel diep dal gaat en als een nieuwe relatie (pluto) eruit komt?
Waar kijk je nog meer naar in de horoscoop om te zien hoe dat uit kan gaan pakken?

Groetjes

Son

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 03-08-2010 21:54

Nee die persoon heeft in zijn radix pluto in 7!

Saturnus staat oppositie venus in de radix en pluto conjunct saturnus in transit.

Dus niet wanhopen transit van pluto in 7 kan heel positief uitwerken en een enorme diepgang in relaties geven. Het kan dan helemaal opgelost worden.

Son
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-07-2010 12:56

Bericht door Son » 04-08-2010 11:13

Ow gelukkig, ik maakte me een beetje zorgen over deze transit. Hoop dat wij samen voor die tijd eea kunnen oplossen en dat het idd tegen die tijd een verdieping gaat betekenen in onze relatie. Diepgang is iets wat we allebei wel zoeken in een relatie, ik met mn zon in schorpioen en eveneens met zn venus conj pluto.. We werken eraan :)
Grtjs

Plaats reactie