Transit Venus conj Pluto

Zijn de planeetstanden van dit moment die invloed hebben op je geboortehoroscoop en de gebeurtenissen en/of thema`s van dit moment.
Sonny
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2010 21:43

Transit Venus conj Pluto

Bericht door Sonny » 17-07-2010 13:13

Hallo allemaal,

Is het bij een transit van Venus conjunct pluto(in3) vaak zo dat je opestaat voor een ongebruikelijke of intense liefdeservaring zoals Rober hand in zn boek stelt?
Groetjes
Sonny

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 17-07-2010 23:33

hallo Sonny,

Venus conjunct Pluto doet niet zo veel. De transits die werkelijk wat doen beginnen vanaf Jupiter waarbij Mars als trigger kan fungeren en dingen in werking zet. Pluto transit op Venus is een ander verhaal. Dat transformeert de betrokkene in de wijze waarop hij/zij in de relatie staat en/of met relaties omgaat.
Bij een transit moet je ook de gehele horoscoop bekijken en de thema`s van Pluto en Venus en kijken van welk huis ze heersers zijn. Het derde huis staat v.n.l. voor de wijze waarop je in contact staat met jezelf en met anderen. Een vluchtige Venus transit kan hier harmoniserend werken en even wat verzachting brengen op een pittige Pluto bv. Gaat het om een ontmoeting dan moet er ook ergens bij mercurius iets te zien zijn, in een solaar iets zichtbaar zijn in 5e en 7e huis en evt. secundair ook iets. Een werkelijke stevige liefdeservaring die ook iets neerzet in je leven zie je op meerdere fronten en nooit vanuit 1 aspect dat is te weinig.

groetjes Anneke

Sonny
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2010 21:43

Bericht door Sonny » 18-07-2010 10:33

Hai Anneke, bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je dus naar de hele horoscoop moet kijken. Dat vind ik nog wel moeilijk en de solaar erbij.. Daar kijk ik eigenlijk nooit naar, weet niet goed hoe die te interpreteren..
Waar moet ik in dit geval naar kijken in de Solaar. (8-10-59 , A'dam om 23.20) Kijk ik dan naar de pluto in de solaar of naar het 7e of 5e huis?
Het brengt me vaak in verwarring als ik de transits zo lees in een boek, wat daar dan beschreven staat..

Groetjes
Sonny

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 18-07-2010 12:01

Aha Sonny,

nu heb ik het gezien, je hebt een pluto venus conjunctie in 3 en dat wil zeggen dat je in het dagelijkse contact door anderen geprikkeld wordt om de diepte in te gaan de confrontatie met jezelf en met je verborgen angsten want in het 8e huis ligt cheiron op de loer.

Dat is dus een thema. Venus`transits duid ik niet dat stelt niks voor dat is hooguit naar de kapper gaan o.i.d. dus we gaan even naar andere dingen kijken:
ten eerste de transit van Pluto, net over saturnus in 6, dat heeft dus met verantwoordelijkheden te maken. Radix venus en pluto staan in maagd, is ook verwantschap met 6 (maagd) dus ten dienste staan van anderen. Pluto in steenbok transit op saturnus in steenbok radix. Steenbok is 10, je autoriteit en rol in de buitenwereld, werk. Saturnus is je aardse verantwoordelijkheid m.n. voor jezelf en jouw levensscript.

Dus hoe ga je om met je verantwoordelijkheden voor jezelf en anderen en in je dagelijkse werkzaamheden. weegschaal? Je sjouwt je vast het klaplazerus voor anderen.

De solaar kun je op verschillende manier bekijken nl de cuspen van de solaar in de radix, de solaar om de radix maar dat zijn in feite de transits van dat moment en de solaar als aparte horoscoop.

Kijk ik naar solaar 2010, staat saturnus in 12, dat is oppassen want saturnus in 12 neemt alle verantwoordelijkheden van de hele wereld op z`n nek behalve van hem zelf. In die solaar staat pluto in 3 met de knoop. Een herhalingsthema dus uit je radix. Venus en mars in 1 en op de cusp van 7 teken ram. Dus de opdracht is: kom voor jezelf op in relaties en word je bewust van het contact dat je onderhoudt met anderen, ga de confrontatie aan en krijg helderheid over je binnenwereld, solaar neptunus in 4 met cheiron. Dat laatste zul je nog wel even eng vinden, of het blijft moeilijk om zicht te krijgen op je innerlijke processen.

Is het een beetje te volgen?
groetjes Anneke

Son
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-07-2010 12:56

Transit Venus conj Pluto

Bericht door Son » 18-07-2010 13:06

Hai Anneke,

Wat leg je me dat helder uit zeg, super. het gaat om de horoscoop van mn vriend. Het is o zo herkenbaar wat je beschrijft. Hij is idd altijd aan het rennen en vliegen voor anderen en cijfert zichzelf constant weg en doet alles nog met een vrolijk gezicht ook..maar is tevens steeds moe en valt in slaap als hij even rustig op de bank zit.
Heb daar al vele gesprekken met hem over gevoerd.
Daarbij kwam/komt hij naar mijn idee totaal niet goed voor zichzelf op, laat zich door bep. mensen zelfs misbruiken en manipuleren. Door er met hem over te praten ziet hij dat ook wel (deels) in maar handelen is heel moeilijk voor hem. Dit is best een probleem binnen onze relatie omdat zijn (niet) handelen natuurlijk gevolgen heeft.. en ik heel anders in elkaar zit. (10-11-56 1.15 u. A'dam) Ik begrijp best dat we niet voor niets bij elkaar zijn en van elkaar moeten leren..

Ik denk dat het voor hem heel goed is om een assertiviteitscursus ofzo te gaan doen of denk je, vanuit zijn horoscoop dat hij er zelf uit gaat komen met zn huisige standen?
Groetjes
Son

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 18-07-2010 13:32

Hallo Son,

nee hij komt daar zeker niet alleen uit, hij heeft daar relaties voor nodig waaronder jij met je mars in 7! Weliswaar in Vissen maar goed je doet het dan ook uit belang van de ander.
Je vriend heeft een hoog weegschaal gehalte met knoop erin in 4 betekent het ook dat hij d.m.v. relaties leert in contact te komen met zijn binnenwereld en daardoor, misschien in dit geval wel, gedwongen wordt om een stevige basis, emotioneel fundament voor zichzelf te vormen. Met mars in weegschaal is het natuurlijk ook continu afwegen zal ik wel zal ik niet maar daar staat wel zijn gelukspunt op. Dus actief bezig zijn voor anderen en het gezin brengt hem wel wat hij zoekt in het leven.

Zijn "pleasen" naar anderen is ontstaan door angst en afwijzing vanuit karma, zwarte maan in 11 in tweelingen, en cheiron in 8 in waterman met pluto in 3 maakt dat een karmisch verhaal van afgewezen zijn in contact, eigenlijk cru gezegd om zeep geholpen zijn in het verlangen om op het diepste niveau contact te maken met je naaste omgeving/ familie.

In de volgende solaar staat mars in leeuw in 8, dan moet ie wel de confrontatie aangaan!
Uranus in 3 brengt dan de verandering aan en pluto in 1 zegt ook genoeg, dus er is nog hoop ;)

groetjes Anneke

Son
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-07-2010 12:56

Bericht door Son » 18-07-2010 22:24

Hai Anneke,

Bedankt weer voor je antwoord :)

Ja, ik denk dat het me wel duidelijk wordt. Het is een thema in zn huidige leven ook toch, nu met zn conjunctie van pluto met venus heeft hij wel behoefte aan diepgaande relaties. Zoals hij me heeft verteld zijn zn vorige relaties vrij oppervlakkig geweest en heeft hij zich voornamelijk met zn werk bezig gehouden en totaal geen sociaal leven gehad. Dit is pas de laatste jaren gekomen..

Ik met mn mars in 7 en als schorpioen kan best confronterend naar hem zijn mbt zijn wegcijfergedrag en zich laten manipuleren. Hij staat daar wel voor open en geeft me vaak gelijk ook maar handelt desondanks toch nog wel op zn eigen manier..
Hij heeft op bepaalde vlakken ook best een egoistisch trekje, bv als het gaat om met zn vrienden op vakantie gaan en uitstapjes maken..

Denk je dat hij met de komende solaar 2011/2012 ? met zn mars dan in leeuw hij meer voorzich zelf op gaat komen zodat hulp van een derde persoon (assertiviteits training bv) niet nodig is?

Ik vind het best moeilijk omm met dat stuk van hem om te gaan omdat het een steeds terukerend thema is en moeilijkheden geeft...

Groetjes

Sonja

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 18-07-2010 22:44

Hoi Sonja,

ik hoop dat je er geen problemen mee hebt dat ik de radixen en solaar 2012 plaats dat maakt het wat duidelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou het is een beetje klein maar goed, Ik heb jullie radixen om elkaar heen gezet om te kijken hoe het komt dat jij een soort van egoisme bij hem ervaart. In jouw vijfde huis staat een stellium van zwarte maan/cheiron/maan en dat stellium valt bij je vriend in het zevende huis. Jouw karmische pijnplek valt dus in het leeuwhuis, eigenheid en jezelf mogen zijn. Ook zwarte maan valt daar: de aanvankelijke afwijzing op je openheid in je creativiteit en unieke zijn, dus kun je je dan best storen aan de jupiter uitdrukking in 5 van je vriend die dat natuurlijk extra enthousiast vorm kan geven aan dat leeuwstukje. Daarbij valt venus van jouw vriend bij jou in 12 en dat kan je af en toe het zicht ontnemen op jullie relatie. In solaar 2012 staat bij je vriend pluto in 8 wat voor therapie kan staan. Verder heeft hij dan mars/noordknoop in 7 en jupiter/zwarte maan in 1. Het lijkt erop dat hij dan bereid is om de verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en zijn leven de planeten in 6. En wat hij wil doen aan zijn houding: jupiter in 1 wil vrijheid, zwarte maan in 1 voelt zich afgewezen en hij moet het voor de partner, noordknoop/mars in 7?. Dus wat die assertiviteitstraining betreft? Wil hij dat wel?? Nu? Of misschien op een later tijdstip als hij op z`n werk een bepaalde vooruitgang maakt of groei waardoor hij in zo iets dergelijks terecht komt, solaar 2012. Zie transit jupiter conjunct MC.

06-10-2010 19:42 Jupiter Conjunctie Midhemel
20-10-2010 19:11 Jupiter Driehoek Ascendant

04-12-2010 17:03 Saturnus Conjunctie Zon
07-12-2010 23:59 Pluto Driehoek Venus
17-12-2010 11:48 Jupiter Driehoek Ascendant
30-12-2010 03:27 Pluto Driehoek Pluto
30-12-2010 20:41 Jupiter Conjunctie Midhemel
04-11-2011 02:02 Jupiter Driehoek Venus

Komen ook nog wat leuke transits aan!!

Tenslotte mag hij op deze leeftijd ook wel een beetje bewust zijn van zichzelf en de rest toch? Pluto al gekraakt dan moet er iets vrij zijn gekomen............

groetjes weer :P

Son
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-07-2010 12:56

Bericht door Son » 22-07-2010 11:35

Hai Anneke, sorry voor de late reactie, maar kon een paar dagen niet op mn computer.
Tuurlijk vind ik het niet erg dat je de horoscopen hebt geplaatst :) .

Ik ben blij dat je ziet dat er voor mn vriend goede transits aankomen.
Dat hebben we/hij echt nodig hoor. Ik voel me de laatste tijd niet echt prettig door deze situatie.
Hoop echt dat hij wat assertiever gaat worden en ook wel het gevoel dat hij er mee bezig is, hoop dat hij het vol kan houden en het belang ervan ingaat zien.
Het is ook zo herkenbaar zoals je omschrijft dat de partner in zn horoscoop(ik dus) een belangrijke rol speelt bij dit alles, want dat herken ik. Ik moet hem echt steeds aansturen en wakkerhouden zeg maar, lijkt wel of ik hem moet coachen steeds, hij aanvaardt dit wel weer..
Zie je ook vanuit zn horoscoop dat hij belemmeringen/remmen heeft op het intieme vlak. Is dat iets uit een vorig of uit dit leven? Cheiron in 8 misschien, leerstukje..
Groetjes weer.
Son

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 24-07-2010 12:33

Hoi Son,

ja daar heb je helemaal gelijk in. Cheiron in 8 heeft pijnlijke ervaring op gedaan in het delen van intimiteiten en dat bestrijkt natuurlijk een heel scala van diep contact. Betrokkenheid bij anderen, jezelf durven geven, ook in seksualiteit maar ook jezelf bloot durven geven of de confrontatie aan durven gaan, thema`s over dood en leven. Daar is dus ergens een lastige ervaring geweest. Pluto conjunct Venus in 3 laat zien dat die pijnlijke ervaring rechtsstreeks in de relatie is geweest en dat het het in het dagelijks contact of in de communicatie gevoel heeft neergezet van doodsangsten. Misschien is hij ergens in onder druk gezet door zijn omgeving. Saturnus in 6 geeft aan dat het te maken heeft met het hebben moeten nemen van verantwoordelijkheid of een beslissing die hoogstwaarschijnlijk verkeerd is uitgepakt. Cheiron oppositie Uranus geeft aan dat door die angst nu ook een soort van onrust is ontstaan op het hebben van zelfvertrouwen, in ieder geval op het vertrouwen op je eigen kunnen.

Ik geef nu een voorbeeld waaruit zo`n angst kan zijn ontstaan:

Stel je voor de partner ligt in het ziekenhuis en is niet meer toerekeningsvatbaar en er moet een keuze gemaakt worden voor een medische ingreep en de persoon met deze radix moet dan doen en het valt verkeerd uit, hoe voelt dat? Dat gevoel heeft zich vastgezet en dat neemt deze persoon mee in een volgend leven en draagt dan nog steeds de sporen van dit verdriet en durft dan geen essentiele keuzes meer te maken want daarmee kan hij zijn partner om zeep helpen, een beetje kort door de bocht gezegd. Maar onze psyche heeft niet door dat het hier om een ander leven gaat met een andere setting en met andere keuzes en andere gevolgen. Dat is wat we in dit leven dan moeten leven en doorleven en daarom doen we nu zoals we doen maar kunnen dat ook aanpakken en er doorheen gaan en er voor eens en voor altijd van genezen. Dat is wat Cheiron ons wil leren als de grote leermeester maar ook diegene die zichzelf kon helen.

Het is aan hem wat hij doet en hoe hij het doet.

Groetjes Anneke

Plaats reactie