Vraagje over zwarte maan conj. ascendant (partners)

Geeft informatie over de wijze waarop je gezamenlijk naar buiten treedt als relatie maar ook wat je in combinatie met de ander tegenkomt.
Plaats reactie
Twizzle
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-07-2014 22:53

Vraagje over zwarte maan conj. ascendant (partners)

Bericht door Twizzle » 09-07-2014 01:20

Lieve leden,

Ik zie dat er heel lang geen vragen zijn gesteld op dit forum. Ik ben nieuw, zie onder "Welkom". Toch hoop ik dat iemand mij kan helpen met een bepaalde vraag, waar ik al erg lang mee in mijn maag zit, en de situaties zich snel ontvouwen, als moet hier een antwoord op komen.

Al ruim twee jaar ga ik intensief met iemand om ("wat is een relatie?"). Zeg maar, voor maatschappelijke normen valt het buiten de boot. Er vallen me meedere aspecten in onze horoscopen op, die ik moeilijk kan duiden. Het "drama"-element is wel sterk aanwezig volgens mij:

-mijn ascendant in Ram staat conjunct zijn zwarte maan in 1 (bij hem)
-mijn zon en zijn pluto staan conjunct in Scorpio, vallen bij ons beide in 8
-mijn maan valt bij hem in 7 (Virgo)
-zijn zon staat conjunct mijn zuidelijke maansknoop in Leo in 5 (bij mij)
-zijn eigen zwarte maan maakt majeure aspecten met zijn radix zon EN maan, die op zich, op hun beurt onderling wel een driehoek samen vormen

Hoop dat iemand hier iets over kan zeggen...want het zou "leuk" moeten zijn...maar of het dat ooit is of wordt :shock: :roll:

Alvast veel dank!

Namasté
~ Baby, the stars shine bright!

WrittenByGod_
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-08-2014 11:15

Re

Bericht door WrittenByGod_ » 04-08-2014 11:28

Hallo!

Ik wil eerst even reageren op dit: "wat leuk zou moeten zijn". Als het negatieve sterk overweegt in jullie relatie en als dat al langere tijd zo is dat het niet meer zo leuk is voor jullie, dan denk ik dat je mag loskomen van je horoscoop en voor jezelf mag kiezen. Het is uiteindelijk belangrijk voor jezelf om gelukkig te zijn, als je het geluk in jezelf gevonden hebt, komt alles vanzelf op je pad.

Ik kan niet echt antwoorden op je vraag maar ikzelf hou weinig rekening met die zwarte maan. Ik dacht altijd dat dat gewoon je fascinatie is, waar je naartoe getrokken wordt. En oké, dan wordt je waarschijnlijk heel sterk naar je partner toegetrokken...
Conjuncten zijn niet per sé slecht ook hé. Het zorgt ook voor verandering, beweging en die kunnen soms ook positief zijn hé.

Hopelijk ben je toch iets met mijn antwoord :)
Veel lieve groetjes!

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 16-08-2014 09:29

Hallo beiden,

De zwarte maan neemt een hele prominente rol in in je horoscoop naast de andere karmische punten. Het is onderdeel van je bagage en vraagt om in dit leven omgezet te worden van het punt van afwijzing naar het mogen ontwikkelen tot wat het was eerder al, je spirituele kennis of bewustzijn daarin.

Jij en je partner, Twizzle, herkennen elkaars energie onlosmakelijk vanuit een vorig leven in hoeverre we daar van kunnen spreken. Jullie thema`s gaan over bestaansrecht en bewustzijn. Ik heb natuurlijk maar een onderdeel van jullie horoscopen en al helemaal geen composiet maar ik zie al wel dat jullie Pluto stand een angstervaring uit het verleden heeft op grond van betrokkenheid, diepgang en intimiteit....durven confronteren. Dan is de comfortzone van controle en perfectionisme wel heel gemakkelijk. Daar moet dus iets veranderen en dan geeft Pluto-Zon kracht en maan in 7 emotionele betrokkenheid.

En WBG, het leven is geen sprookje, de zwarte maan is Lilith ( de eerste vrouw van adam), de slang die Eva in het paradijs verleid heeft om van de appel te eten en daardoor kwamen Adam en Eva op aarde terecht, als straf. De dualiteit is daar het gevolg van......goed en kwaad......Lilith nam wraak. Lilith vraagt in de horoscoop voor ontwaking en wil zich doen gelden.

Wij maken zelf de keuzes in het leven en mensen op ons pad zijn altijd een groeifactor omdat je ze zelf aantrekt. De lessen daarin moeten geleerd worden maar of door iedereen de lesstof begrepen wordt en toegepast kan worden??? dat is de vraag......

Als iets niet fijn voelt, is dat de Saturnusfactor oftewel het leerpunt van verantwoordelijkheid nemen voor wat het ego nodig heeft op aarde: gronden....

Het lijkt stilletjes wel op een preek op de zaterdagochtend :)

groetjes Anneke

Twizzle
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-07-2014 22:53

Re: Re

Bericht door Twizzle » 17-08-2014 22:44

WBG allereerst bedankt voor de reactie op mijn vraagtocht cq. zoektocht
WrittenByGod_ schreef:
Als het negatieve sterk overweegt in jullie relatie en als dat al langere tijd zo is dat het niet meer zo leuk is voor jullie, dan denk ik dat je mag loskomen van je horoscoop en voor jezelf mag kiezen. Het is uiteindelijk belangrijk voor jezelf om gelukkig te zijn, als je het geluk in jezelf gevonden hebt, komt alles vanzelf op je pad.

Ik kan niet echt antwoorden op je vraag maar ikzelf hou weinig rekening met die zwarte maan. Ik dacht altijd dat dat gewoon je fascinatie is, waar je naartoe getrokken wordt. En oké, dan wordt je waarschijnlijk heel sterk naar je partner toegetrokken...
Conjuncten zijn niet per sé slecht ook hé. Het zorgt ook voor verandering, beweging en die kunnen soms ook positief zijn hé.

Hopelijk ben je toch iets met mijn antwoord :)
Veel lieve groetjes!
:)

Ik ben het met je eens dat je op enig moment mag proberen los te komen van de horoscoop in dergelijke situaties ... met alle kennis die ik tot mijn beschikking heb, merk ik dat dat niet zo makkelijk gaat. Om gelijk een brug te maken naar de zwarte maan: vind ik een essentiële factor bij het duiden van een individuele en/of relatie horoscoop.

Desondanks bedankt voor de interesse en reactie nogmaals :)
~ Baby, the stars shine bright!

Twizzle
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-07-2014 22:53

Bericht door Twizzle » 17-08-2014 22:56

Anneke schreef:Hallo beiden,

De zwarte maan neemt een hele prominente rol in in je horoscoop naast de andere karmische punten. Het is onderdeel van je bagage en vraagt om in dit leven omgezet te worden van het punt van afwijzing naar het mogen ontwikkelen tot wat het was eerder al, je spirituele kennis of bewustzijn daarin.

Jij en je partner, Twizzle, herkennen elkaars energie onlosmakelijk vanuit een vorig leven in hoeverre we daar van kunnen spreken. Jullie thema`s gaan over bestaansrecht en bewustzijn. Ik heb natuurlijk maar een onderdeel van jullie horoscopen en al helemaal geen composiet maar ik zie al wel dat jullie Pluto stand een angstervaring uit het verleden heeft op grond van betrokkenheid, diepgang en intimiteit....durven confronteren. Dan is de comfortzone van controle en perfectionisme wel heel gemakkelijk. Daar moet dus iets veranderen en dan geeft Pluto-Zon kracht en maan in 7 emotionele betrokkenheid.

En WBG, het leven is geen sprookje, de zwarte maan is Lilith ( de eerste vrouw van adam), de slang die Eva in het paradijs verleid heeft om van de appel te eten en daardoor kwamen Adam en Eva op aarde terecht, als straf. De dualiteit is daar het gevolg van......goed en kwaad......Lilith nam wraak. Lilith vraagt in de horoscoop voor ontwaking en wil zich doen gelden.

Wij maken zelf de keuzes in het leven en mensen op ons pad zijn altijd een groeifactor omdat je ze zelf aantrekt. De lessen daarin moeten geleerd worden maar of door iedereen de lesstof begrepen wordt en toegepast kan worden??? dat is de vraag......

Als iets niet fijn voelt, is dat de Saturnusfactor oftewel het leerpunt van verantwoordelijkheid nemen voor wat het ego nodig heeft op aarde: gronden....

Het lijkt stilletjes wel op een preek op de zaterdagochtend :)

groetjes Anneke
Hoi Anneke, ik was even stil van de preek :shock:
Grapje :lol: Bedankt voor de chat van enige weken geleden... superfijn dat je zo met me mee kon voelen! Door een groot stuk ervan terug te lezen op het forum, en dan ook het stuk van de zwarte maan erbij, doet me goed. Het is een kwestie die mij flink bezig heeft gehouden - en nog steeds. Al is de rust, voor zoverre je hiervan kunt spreken, aardig wedergekeerd.

Dit zo te lezen, geeft steeds meer verduidelijking.... het is een moeilijke opgaaf... die angstervaring kan ook met een derde persoon te maken hebben (hier hebben we op de chat over gehad, en kan ik verder op dit forum hier niet publiekelijk op in gaan).

Of het veranderd gaat worden in dit leven...of we dit durven aan te gaan, is moeilijk te zeggen.. laten we zeggen dat de angstervaring ernstig getriggerd is geweest.... de tijd zal leren of het iets is, wat in dit leven (volledig) uitgewerkt kan worden. Ik leg me neer bij hoe het gaat, ook al weet ik dat we elkaar nodig hebben voor de "omzetting"... de trigger ligt telkens weer op de loer... een hele uitdaging dus :(
Bestaansrecht is ook geen licht thema... :cry:
Maar ja ik troost me met de liefdevolle lessen die mij gegeven worden.

Fijne zondagavond allen!

In licht en liefde,

Twizzle
~ Baby, the stars shine bright!

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 18-08-2014 00:05

Hallo Twizzle.

Ik wist niet wie je was. Nu natuurlijk wel.

:wink:

Zo zie je maar dat mijn antwoord toch weer overeenkomstig was!
Ik wens je veel sterkte!

Lieve groetjes, Anneke

Twizzle
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-07-2014 22:53

Bericht door Twizzle » 18-08-2014 10:46

Hallo Anneke,

Fijn dat je je ons gesprek nog kunt herinneren.. en dat je weet wie ik ben :D

Dankjewel, en laten we er (weer) een bloeiend forum van proberen te maken , dat zijn deze site en dit forum zeker waard :D

Lieve groet,
Twizzle
~ Baby, the stars shine bright!

Plaats reactie