1-1=0

Geeft informatie over de wijze waarop je gezamenlijk naar buiten treedt als relatie maar ook wat je in combinatie met de ander tegenkomt.
Plaats reactie
Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

1-1=0

Bericht door Madeliefje » 10-08-2008 09:23

Hoi Anneke

Ik heb saturnus momenteel in het 7e huis en hij loopt nu op 2-3 graden voor de cusp van het 8e huis. Hij maakt ook nog een vierkant met neptunus in 11, die op zijn beurt in een T-vierkant met mercurius en jupiter staat.
En ik heb een relatie.....maar dat loopt dus niet zo lekker...Althans alles gaat zijn gangetje wel, maar ik ben niet tevreden. Ik mis romantiek, spanning, het flirten, ook wel het nieuwe, maar ik ben dan ook al een jaar of 7 samen met hem. Ik heb eigenlijk voornamelijk de behoefte om alleen te zijn, niet omdat ik niet van m hou, maar omdat ik ff geen zin heb in dingen als een relatie en zorgen voor een ander, aandacht even aan een ander en energie in een ander steken.
Daarnaast ben ik in de laatste jaren best veranderd, waardoor ik het gevoel heb dat we niet meer dezelfde 'idealen' na streven...voor zover die er uberhaupt zijn.
Hoe zou dit verder gaan het komende jaar?Steven ik regelrecht op de armen van saturnus in 8 af nu, tijd voor crisis en eenzaamheid, verbreken van de relatie en mezelf onderdompelen in verdriet...waar ik natuurlijk niet echt op zit te wachten....Of krijg ik nog ergens een vlag van moed en redelijkheid om met hem in discussie te gaan over onze relatie...zonder gelijk defensief en boos te worden. (zowel hij als ikke)
Mijn geboorte tijd is 18-5-74, 00.15 in vlijmen, nederland. Die van hem 10-8-1975, 14,00 rotterdam.

Ik hoop dat je me iets kan verlichten.

Groetjes Madeliefje

claudia
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-08-2008 18:21

Bericht door claudia » 10-08-2008 18:41

hoi madeliefje,
ik heb jaren geleden zelf saturnus in 7 gehad en mijn relatie positief overleefd. Met saturnus in 8 kwam zelfs onze dochter ter wereld.
Zo kan het natuurlijk ook, maar het was niet makkelijk.

Je hebt in het 7e huis wel het leeuwteken en je vriend is leeuw.
Misschien dat het komt dat leeuw onderschept is in je horoscoop.
verder heb je transit pluto in 12 (de rust die je wilt) en neptunus in 1 (de romantiek die je wilt). Misschien kun je eens praten over je gevoelens met je vriend. Vaak kun je hier veel positiefs uit halen.
Succes Claudia

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 11-08-2008 18:18

Hoi Claudia

Ik loop sinds ik saturnus in 7 heb te twijfelen. We zijn verhuisd (mijn initiatief) en ik heb nu een kamer voor mezelf en dat is wel heel prettig en schept ruimte. Maar zodra het bij ons op 'praten over gevoelens komt', dan klappen we beide dicht, en als er dan bij mij al iets uitkomt is het alle onredelijkeheid (van n stier) op een stokje en verlies ik zicht op wat ik eigenljk wou zeggen. Ik heb t ook eens geprobeerd in briefvorm, omdat ik best goed kan schrijven, maar daar heb ik zelfs nooit echt een reactie op gehad...dus wat dat betreft heb ik t gevoel dat ik tegen een muur loop.
Ik 'weet' dat ie van me houd en ik voel ook wel dat ik van hem hou, maar tussen weten en voelen zit een wereld van verschil die ik probeer te overbruggen. En op verbaal vlak vind ik dat erg moeilijk...

Wel fijn dat je zegt dat het ook positief kan eindigen en er zelfs een babietje uit voort kan komen (ik heb niet echt een kinderwens, ik wil gewoon mezelf eerst worden voordat ik aan reproduceren denk ;))

Inderdaad, Leeuw is onderschept, heerser is de zon en die staat ongeaspecteerd in 4...daar zit zeker iets in...

In ieder geval dank je voor je reactie :)

Madeliefje

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 12-08-2008 09:13

Hallo Madeliefje.

Wat mij direct opviel is dat jullie allebei Mars in 7 hebben staan en daar moet je echt iets mee doen. Mars in 7 wil z`n eigen weg gaan in relaties vooral als er al niet veel meer te beleven valt samen. Ik adviseer mensen met Mars in 7 om een gezamenlijke hobby of iets dergelijks te gaan zoeken. Een belangstelling die je samen bindt.

Vergeet niet dat je partner onlangs Saturnus op zijn Zon heeft gehad ook al een pittig persoonlijk proces. Kan je vertellen dat ik Saturnus ook niet meer echt loop te zoenen na een lange ziekte periode. Transit 12 ook op mijn Zon in Leeuw gehad, ai.

Ik moet je helaas zeggen dat de meeste mensen scheiden met Saturnus in 7 maar ik heb ook al eens een collega zien trouwen met dit transit aspect. Dus eigenlijk is niets voorspelbaar in omstandigheden maar ligt het echt aan jezelf hoe je er vorm aan geeft.

Dingen uitspreken werkt inderdaad misschien moeilijk omdat je partner Cheiron op Jupiter heeft staan wat een soort afwijzing geeft op zijn zienswijze, mening, allemaal zaken waar je rekening mee kunt houden als je dat weet uit de horoscoop.

Ik ga even in de composiet kijken...............
Daar zit veel in Madelief, heb je die weleens gezien?

Best een mooi plaatje met veel driehoeken en conjuncties.
Jupiter staat met veel vierkanten dus als het doel uit het oog wordt verloren, kan het saai worden. Ook kan het vervallen tot een onuitgesproken machtsstrijd of nietes welles spelletje, Pluto met twee vierkanten en oppositie Jupiter. Jullie gezamenlijke noordknoop in 12 met Neptunus geeft aan dat je zicht moet krijgen op verborgen thema`s (is nu overigens jouw Pluto transit in 12, meer willen weten en transformeren, meer zicht krijgen op...) maar heel veel zou kunnen hebben als je meer gaat doen met spiritualiteit en gevoel. Lees bij beiden vooral de zwarte maan, bij jou in 1 en bij je partner in 4. In de composiet in 2, echt een gezamenlijk talent, hier kun je iets mee gaan doen samen, lees dit boek ook eens van Bastiaan van Wingerden.

Met een Zon in 7 in de composiet en zoveel andere planeten hebben jullie samen wel een prachtige belofte liggen...... zoek dat eens uit samen!!

Wens je heel veel succes en geluk voor in de toekomst!!

Hier laat ik het even bij.
Groetjes Anneke

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 12-08-2008 19:46

Hoi Anneke

Ik had de synastrie al wel eens gezien, alleen ik snap niet zo goed hoe ik dat nu moet duiden.

Ik zag wel dat er veel in 7 staat, en beschouw dat als iets goeds. We klikken best wel, hebben op zich veel dezelfde standpunten, waarden en normen en dat is ook iets wat ik enorm waardeer in ons.
Je hebt me best veel pointers gegeven waar ik niet aan gedacht had, maar wel afvroeg waar dat nou in zat. Die cheiron/Jupiter zie ik nu ook ineens. Hij is niet religieus opgevoed, noemt zichzelf atheïst, en gelooft zeker niet in god. Maar kan daar ook heel fel over worden als ie zich aangevallen voelt...(ik daag m natuurlijk wel eens uit, door te zeggen dat als ie wel eens ergens op hoopt, dat tevens inhoudt dat ie ergens in gelooft hihihi) Ik zal ook eerlijk bekennen dat ik in de astro meer met mijzelf bezig ben dan met anderen. Daardoor viel het me ook nu pas op dat cheiron en jupiter in 5 staan bij hem. Hij heeft een heerlijk gevoel voor humor, is enorm creatief, muzikant en maakt echt Zijn Eigen muziek nu, van begin tot eind en dat is pas sinds een goed jaar. Daarvoor werd ie belemmerd door zijn eigen bandleden..

Waar het betreft onze marsjes..tja die had ik ook al gezien en we uiten m ook op precies dezelfde wijze...namelijk conflict-ontwijkend om de relatie maar zo te behouden.Ik ben meestal degene die begint trouwens.. In die 7-8 jr hebben we 4-5 heftige ruzies gehad, die niet langer duurden dan een dag, misschien 2, we zijn erg vredelievend naar elkaar ingesteld en willen elkaar zeker niet kwetsen, hoewel dat soms onvermijdelijk is met een typje als ik. Dat gezamelijk iets doen, dat voel ik al een poos. Maar wat in hemelsnaam hahaha.
Ik begrijp, dat is iets voor ons om uit te zoeken, maar tis lastig.
De Zwarte Maan, ik zal de hoofdstukken er weer eens op naslaan. Wat ik wel kan zeggen is dat ik aanvoelend vermogen heb, ik voel wat er gaande is, maar kan het nog geen plaats geven. Lichaamsbewustwording en zelfbewustwording is inderdaad waar ik mee bezig ben.
Wat ik wellicht in zijn Zwarte Maan naar voren zie komen is zijn enorme behoefte en kennis naar geschiedenis, van landen, oorlogen, gevechtstroepen. Ik heb gelezen ergens dat dat een behoefte is om terug te gaan naar zijn eigen roots en dichter bij zichzelf staan. Maar ik pak ze er vanavond even bij want ik hebt het maar oppervlakkig gelezen laatst.

Dank je voor de eye-openers ;) Ik kan er gelijk mee aan de slag !

Groetjes Madde

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 13-08-2008 19:25

Hoi Anneke

Ik heb lilith in 1 en 4 erop nageslagen en ik herken er zeker veel in. Maar kan het zijn dat ik er nog niet aan toe ben, dat ik dat nu nog niet zie?
Wat ik bij hem zie is dat hij nog in zijn 10 huis zit ipv het vierde. En ik ook nog meer in het 7e zit dan het 1e...

Ik bedoel, als ik pluto kraken lees, dan herken en voel ik m wel aankomen en ergens kijk ik er ook best naar uit, want het voelt alsof oude emoties, onverwerkte dingen nogal in de weg staan en ik wil ze opgeruimd hebben, het belemmerd me toch ergens wel nog, dat oude zeer, dus kom maar op. Das ook Saturnus denk ik, of de combinatie van die twee. Maar ik bedoel het intense gedeelte.
Ook al duurt t nog een jaar of 3-4 geloof ik, de voorbereidingen zijn voor mijn gevoel begonnen.

Maar Lilith, ik denk dat ik de 1e progressieve maan net gehad heb, maar weet dat niet zeker. En is Lilith dan nog gesloten? Voor zover ik begrepen heb, komt die fase na pluto kraken.
Ik heb laatst een cursus grounden gedaan en dat voelde wel heel goed. Ik ben van plan de chakra's ook te bestuderen, doorvoelen in een of ander cursus, ook al zit er een vorm van scepsis..en wat er daarna gaat volgen qua cursus weet ik nog niet. Maar ik zie mezelf niet als een healer of aurareader ofzo, reiki en handopleggingen..wat dat betreft ben ik toch wel erg Stier..ik vind dat moeilijk te bevatten laat staan dat ik dat zelf zou kunnen...Is dat misschien cheiron in 2, dat is toch ook moeite hebben met het vinden van je talent? Hij staat zo in mijn radix.
Omdat je gister zei dat mijn lief en ik een gezamelijk talent hebben ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat dat zou kunnen zijn. Lilith in 2 moet ik nog lezen, daar kwam ik vandaag (op mijn werk notabene) niet meer aan toe.

Ik wens je een hele fijne avond toe en alle andere lezers ook :)

Groetjes van Madeliefje

Klopt helemaal Madelief!!! :lol:
En je weet maar nooit wat je nog gaat doen, ik was ook pas 36 toen ik aan de beroepsopleiding voor astroloog begon. :idea:

Groetjes Anneke

m.franken
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-10-2008 22:39

Bericht door m.franken » 03-10-2008 17:23

Madeliefje schreef:Maar Lilith, ik denk dat ik de 1e progressieve maan net gehad heb, maar weet dat niet zeker. En is Lilith dan nog gesloten? Voor zover ik begrepen heb, komt die fase na pluto kraken.
Ik heb laatst een cursus grounden gedaan en dat voelde wel heel goed.
Hallo Madeliefje, jouw 1e PNM was in 1978. Omdat je toen nog heel jong was zou het kunnen dat je deze moet overslaan. Je 2e PNM viel in aug. 2007 en je 3e komt pas in 2036. De transit Pluto vierkant Pluto krijg je begin 2009. Omdat de ZwMaan pas opengaat na het kraken van Pluto gebeurt dat ook niet eerder dan in 2009. Althans volgens verschillende astrologen die zich met de zwarte Lichten bezig houden.

Maar niet iedereen is het er mee eens dat alles strikt volgens deze regels verloopt. Gelukkig maar vind ik. Daarom zijn het toch alleen je eigen ervaringen die je kunnen vertellen hoe het voor jou uitwerkt.

Groetjes Marij

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 03-10-2008 21:08

Hoi Marij

Dank je voor je inzicht.
1978...wat klinkt dat ver weg...maar voor zover ik me terugherinner, is dat wel een belangrijk jaar geweest. Ik was net 4 namelijk en 'moest' naar school..kreeg een bril en kon weer zien, ach der waren tal van redenen om het buitenbeentje van de klas te zijn...
Nu staat mijn noordelijke maansknoop in 11 en die omslag naar 5 herken ik wel. Ik was erg op mezelf.
Vorig jaar augustus..gevoelsmatig meer vanaf eind september 2007 ben ik min of meer actief en bewust op zoek naar een groep/een paar mensen (op zich hoeven het er niet zoveel te zijn) die me enerzijds begrijpen in waar ik mee bezig ben en dat is voornamelijk zelfbewustwording en psychologische astrologie en de spirituele kant is nu aan de beurt en ik ben er erg positief over en van geworden.

Ik vind het erg bijzonder allemaal in ieder geval.

Thanx again :)

Madeliefje

Plaats reactie