neptunus

Geeft informatie over de wijze waarop je gezamenlijk naar buiten treedt als relatie maar ook wat je in combinatie met de ander tegenkomt.
Plaats reactie
delphi7
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2008 13:53

neptunus

Bericht door delphi7 » 17-10-2008 14:00

Hallo

Ik ben net nieuw op dit forum, ik heb enn brandende vraag, ik kom er niet uit.

Ik ben een relatie(synastrie)horoscoop aan het duiden. Wat mij opvalt was/is een aankomende conjunctie van de transit-uranus met de mars van de persoon, tegelijk met mijn noordelijke maansknoop. Zijn mars staat 25 graden in vissen en mijn noordelijke maansknoop staat 25 graden in vissen, uranus staat er binenkort bovenop. Hebben wij dan een gezamenlijk verleden of zoiets?Wij hebben alkaar nog niet ontmoet. De neptunus van diegen staat bovenop mijn ascendant(25 graden in weegschaal. Ik weet aardig wat af van astrologi emaar de juiste lijn hier in te vinden, weet ik niet, ik vind het wel een moiie bijzondere combinatie, ook met die neptunus op de ascendant..
All in life

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Re: neptunus

Bericht door Anneke » 19-10-2008 14:47

Hallo Delphi,

om echt thema`s uit een combi-horoscoop te halen, heb je alle gegevens nodig maar ik zal proberen om je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.
Een conjunctie van de mars van de ander op jouw maansknoop is inderdaad een karmisch aspect. Het geeft aan dat die ander jou stimuleert om met je maansknoop actief bezig te gaan. Het is dus een stimulans of aanzet voor jou om met jouw doelen bezig te zijn/gaan. Wanneer Uranus hierop komt, zal die andere persoon een nieuwe vorm vinden om dingen aan te pakken en anders met zijn/haar mars omgaan. Voor jou geldt dan dat jij verandering ondervindt in de wijze waarop je met je noordknoop bezig bent, je gaat je pad anders bewandelen niet meer volgens het vaste patroon.

Neptunus van de ander op jouw ascendant lijkt heel mooi en kan jouw creativiteit/spiritualiteit stimuleren ware het niet dat neptunus ook vaak verwarring of onduidelijkheid creeert, misschien nog wel vaker dan de spirituele kant omdat neptunus zo moeilijk te vangen is voor ons aardse mensen. Je zou dus in verwarring kunnen raken wanneer je samen met die ander bent in de wijze waarop je je moet opstellen.

Maar nogmaals heb je daar de hele horoscoop voor nodig van beiden. Als blijkt dat de ander b.v. een pittige persoonlijkheid is met b.v. een pluto in 1 en jij zou een vissen zijn of weegschaal dan kun je onzeker raken door zo`n sterke persoonlijkheid en jezelf gaan wegcijferen.

Maar dat is hypothetisch gesteld om dat te concluderen zijn intepretaties van beide horoscopen vereist. Heb je ook een composiet gemaakt?

Groetjes Anneke

delphi7
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2008 13:53

Bericht door delphi7 » 20-10-2008 23:09

Hallo,

Mars dus conjunct mijn noordelijke maansknoop in Vissen in mijn 5e huis, met daar recht tegenover mijn Pluto in Maagd;opposite dus. Dit lijkt mij heftig, de 2 energieen tesamen van Pluto en Mars.
De Neptunus van de ander staat conjunct mijn asc. ,driehoek (exact ) mijn zon in Tweelingen, dat wou ik nog even zeggen over die Nept conjunct mijn ascendant.
Lijkt mij wel een goed aspect dan, omdat de zon een driehoek maakt met de energie van Neptunus.
Er is weinig literatuur he, betreffende transsits over maansknopen. Nl. wanneer de Uranus conjunct de persoon zijn Mars staat,(en mijn noordknoop) staat ook Pluto conjunct diegene zijn noordelijke maansknoop(4 grdn in Steenbok), ik heb hier nog geen boeken over gevonden. Wat betekend dat, een transit-Pluto over de noordelijke knoop? Wordt je dan als het ware wel gedwongen, dwang om aspecten die met de noordknoop te maken hebben onder ogen te zien, mee geconfronteerd te worden?

Ik heb een composiet horoscoop gemaakt. De Maan conjunct Jupiter
evenals Maan conjunct Uranus, Jupiter conjunct Uranus, en deze 3 staan allemaal opposiet Venus,
Zon sextiel Saturnus(toch een beetje stabiliteit),
Mercurius sextiel Mars.
Saturnus vierkant Neptunus.
Een zeer eenzijdig verhaal , denk ik , deze verbintenis, behoorlijk grillig en onvoorspelbaar, wel veel warmte en emphatie, maar weinig houvast, of toch nog Saturnus misschien een beetje voor de stevigheid.

groet Delphi
All in life

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 21-10-2008 13:45

Mars dus conjunct mijn noordelijke maansknoop in Vissen in mijn 5e huis, met daar recht tegenover mijn Pluto in Maagd;opposite dus. Dit lijkt mij heftig, de 2 energieen tesamen van Pluto en Mars.
Hoi Delphi,

dat lijkt me inderdaad een pittige oppositie. Heb je moeite met groepsactiviteiten en voel je je daar misschien onder druk gezet waardoor je misschien moet leren je eigen leiding te nemen en je uniek zijn te laten zien?(knoop in 5 met mars erbij)
Wat betekend dat, een transit-Pluto over de noordelijke knoop? Wordt je dan als het ware wel gedwongen, dwang om aspecten die met de noordknoop te maken hebben onder ogen te zien, mee geconfronteerd te worden?
Pluto transformeert maar betekent ook je angsten onder ogen durven zien. Het is dus heel belangrijk dat je kijkt in de radix naar de huispositie van Pluto en de heerserschap van welk huis pluto heerser is. Die invloed wordt ook meegenomen in de transit. Daar zal de situatie ook hoogstwaarschijnlijk over gaan. En het huis waar pluto transiteert en dat is het huis waar in dit geval de noordknoop staat. Steenbok heeft met autoriteit te maken en de wijze waarop je je presenteert in de buitenwereld. Hoe ga je met orde en gezag om en hoe zet je jezelf neer. Pluto intensiveert en heeft ook met karma te maken. Conjunct de noordknoop is opposiet de zuidknoop. Je komt dus onder spanning te staan om oude thema`s los te laten, de herinnering aan het verleden en de ontstane pijnlijke plekken of angsten. Wanneer je in staat bent om in te zien dat het verleden niets meer met het heden te maken heeft, transformeer je en ga je de juiste richting op van de noordknoop. Pluto als laatste planeet geeft altijd het huidige thema aan en de aspecten van de andere transits voegen daar nog een extra dimensie aan toe.

Ik heb wel een boek gelezen met transits op de knoop, dat is een duits boek wat ik in mijn bezit heb. Het klopt dat Robert Hand b.v. ook geen knoop transits beschrijft. De meeste feeling krijg ik wanneer ik de boeken van Bastiaan van Wingerden lees. zie mijn boekenlijst.

Gr Anneke

Plaats reactie