Exacte tijd.

Op grond van belangrijke gebeurtenissen in je leven kan je geboortetijd gecorrigeerd worden.
Plaats reactie
Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Exacte tijd.

Bericht door Anneke » 08-01-2008 10:29

Als je niet je exacte geboortetijd weet, kunnen we aan de hand van een aantal belangrijke momenten in je leven, die tijd corrigeren.

Er wordt uitgezocht wanneer de aspecten zo exact mogelijk zijn. Daar hoort dan een tijd bij. Alle momenten bij elkaar gezocht, is de tijd die het meeste voorkomt de waarschijnlijke geboortetijd.

Gelukkig heb ik daar een programma voor, want ik houd niet echt van berekeningen.

Afbeelding

Miranda
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-10-2008 22:09

Bericht door Miranda » 09-01-2009 20:57

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje aan het stoeien met mijn geboorte-tijd , maar vroeg me af welke gebeurtenissen er allemaal gebruikt kunnen worden.

Gr
Miranda
Zo boven , zo beneden.
Zo binnen , zo buiten.

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 09-01-2009 21:27

Hoi Miranda

Ik denk dat alle gebeurtenissen die indruk hebben gemaakt, bepaalde data die voor je belangrijk zijn enz een leidraad zou kunnen zijn.
Een levensloop maken kan ook wel helpen. en daarna is het puzzelen, jezelf analyseren, herleiden en ga zo door.

Misschien heeft Anneke meer tips voor je.

Groetjes !

Miranda
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-10-2008 22:09

Bericht door Miranda » 10-01-2009 12:42

Hoi Madelief

De theorie hebben we net in de les gehad , maar ik vind het moeilijk welke gebeurtenissen ik kan nemen.
Overlijden van (groot)ouders ,gebroken botten en ongelukken is me allemaal duidelijk.
Maar stoppen met werken , een kind krijgen , opnieuw gaan beginnen met werken.
Een studie beginnen.....
Wat kan er en wat niet ??

Gr
Miranda
Zo boven , zo beneden.
Zo binnen , zo buiten.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 10-01-2009 12:53

Hoi Miranda

Het zijn v.n.l. de gebeurtenissen die een blijvende impact op je leven hebben zoals, nieuwe baan, trouwen, kind krijgen, overlijden dierbaar persoon. Maar maak de lijst vooral niet te lang, neem eerst eens 5 belangrijke gebeurtenissen.

Ik heb het computerprogramma Skyline van Peter Saarloos en daar kan ik die gebeurtenissen in zetten, met een bepaalde marge van de geboortetijd. Het programma berekent dan op welk tijdstip de meeste orbs nauwkeurig staan. :lol:

Overigens heeft Rene Jelsma een boek geschreven over geboortetijd correctie bekeken vanuit een heel ander standpunt, maar daar heb ik mij verder nog niet mee bezig gehouden omdat dat vrij complexe berekeningen zijn. :(

Groetjes Anneke

franciska123
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-12-2008 07:34

geboortetijd helemaal niet kennende

Bericht door franciska123 » 27-06-2009 15:17

dag anneke
als je helemaal de geobortetijd niet kent , zoals bv ben nu al tijdje bezig met stamboom en heb voorouders die me intrigeren, en waarvan ik dus wel een geboorteakte heb met datum maar geen geboorteuur helaas
in belgie in 1859 was dat blijkbaar niet het geval omdat even op te schrijven, jammer , maar ik weet wel de huwelijksakte of datum en geboorte van een kind natuurlijk , zou dat lukken met die gegevens om een radix horoscoop te maken ?
of is het eerder toch maar giswerk?
carina

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Geboortetijd

Bericht door Anneke » 27-06-2009 16:26

Jammer is dat Carina,

ik kon gelukkig nog wel de tijd achterhalen van mijn voorouders geboren in 1878 dat was wel opgeschreven en lag in de archieven van de gemeente van Sliedrecht.

Je kunt inderdaad belangrijke momenten van gebeurtenissen bekijken op de exacte transits wat waarschijnlijk een aardig beeld geeft van de geboortetijd maar in combinatie met de horoscopen van de rest van de familie kun je er misschien ook thema`s uit halen en zo een beeld krijgen van hoe de huizenverdeling moet zijn van destbetreffende persoon.

Op de opleiding moest ik ook een familie thema uitzoeken van grootouders, ouders broers/zussen en hun kinderen en ikzelf natuurlijk. Van mijn vaders kant leefden zijn ouders al heel lang niet meer, heb hen nooit gekend mijn vader zelf is overleden toen ik 5 was.

Mijn moeder beschreef hem als een actieve persoon in verenigingen enz. Hij haalde zelfs elk jaar in net pak sinterklaas binnen in mijn geboort en woonplaats.

Ik dacht dat kan niet anders of hij heeft de Zon in 11 staan, dus tussen 9 en 10 uur s`morgens geboren. Toen ik het uitreksel ontving van zijn geboorteuur stond daar op: rond 9.30 uur, ik zat dus heel dicht in de buurt.

Wanneer je iets over de karakters kent uit de verhalen van familie of van hoe je ze zelf gekend hebt, kun je misschien planeten in bepaalde huizen herkennen of tekens op de cuspen.

Het is een kwestie van puzzelen maar wel waanzinnig interessant!
groetjes Anneke

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 24-08-2010 09:47

Heeft iemand al eens zijn/haar geboortetijd op de seconde laten corrigeren? Het zou preciezere voorspellingen kunnen geven, heb ik begrepen. Heeft iemand dat al eens uitgetest?

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 25-08-2010 07:00

Eigenlijk kun je het omdraaien. Ik heb wel eens clienten gehad die hun geboortetijd niet wisten en door belangrijke gebeurtenissen op een rijtje te zetten en de meest exacte transits te nemen, krijg je de tijd. Daar schijnt ook nog een andere methode voor te zijn. Daar geeft geloof ik Rene Jelsma workshops over maar ik heb zo`n vreselijke hekel aan berekeningen dat ik me er verder niet mee bezig heb gehouden.

Doe nu een onderzoek bij zwangere collega`s bij mij op school naar de maanstand tijdens bevruchting en geboorte. Heel simpel, maar ik heb er al een paar die kloppen achteraf nu heb ik vooruit de datum berekend er is er 1 die volgens dezelfde maansstand bij bevruchting op 30 augustus moet bevallen, spannend.

groetjes Anneke

Astrohennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2016 14:06

mijn geboortetijd

Bericht door Astrohennie » 12-02-2018 16:43

Dat is volgens het geboorteregister 07.30. Maar dit lijkt mij te geakkelijk.
de volgende gebeurtenissen zijn
overlijden van mijn moeder 18-11-2009
de geboorte van mijn lievelingsneef 12-05-1992
afkeuring 31-12-2005

Wil wil er een berekening maken voor mij ? Of mij vertellen hoe dat werkt ?
Ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat er tussen hemel en aarde is. Ik ben op een bellijn.

Plaats reactie