Inconjuncten

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Plaats reactie
WrittenByGod_
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-08-2014 11:15

Inconjuncten

Bericht door WrittenByGod_ » 04-08-2014 11:20

Hallo!

Is er iemand die een goed boek weet waar inconjuncten worden uitgelegd? Ik vind er nl niet zo heel veel over...

En indien iemand dit zou kunnen uitleggen:
Ik heb in mijn geboortehoroscoop pluto (in huis 3: schorpioen) op 150° staan van venus (in huis 7: ram). Wat kan dit betekenen?

Alvast bedankt :)

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 16-08-2014 10:11

Hoi hoi,

even reageren op de inconjuncten. Ik denk dat daar geen uitvoerig verhaal over bestaat omdat de inhoud van een inconjunctie is dat beide energieen elkaar niet herkennen en niet zo goed weten wat ze met elkaar aan moeten. Dan valt er ook weinig over te zeggen natuurlijk....

Ik doe er niet zoveel mee in duidingen. De groei zit in de secundaire directies, 1 dag na de geboorte staat voor een jaar. Daar zit de verandering in en van daaruit kun je zien naar welk aspect het op ieder moment in je leven toe groeit en hoe je de situatie ( transits) van dat moment innerlijk beleeft.

Alleen in een Yod figuur nemen de inconjuncties een prominente rol in naast het sextiel wat de oplossende factor kan zijn van het frustraat.

Greetz, Anneke

WrittenByGod_
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-08-2014 11:15

Inconjuncten

Bericht door WrittenByGod_ » 19-08-2014 18:25

Anneke schreef:Hoi hoi,

even reageren op de inconjuncten. Ik denk dat daar geen uitvoerig verhaal over bestaat omdat de inhoud van een inconjunctie is dat beide energieen elkaar niet herkennen en niet zo goed weten wat ze met elkaar aan moeten. Dan valt er ook weinig over te zeggen natuurlijk....

Ik doe er niet zoveel mee in duidingen. De groei zit in de secundaire directies, 1 dag na de geboorte staat voor een jaar. Daar zit de verandering in en van daaruit kun je zien naar welk aspect het op ieder moment in je leven toe groeit en hoe je de situatie ( transits) van dat moment innerlijk beleeft.

Alleen in een Yod figuur nemen de inconjuncties een prominente rol in naast het sextiel wat de oplossende factor kan zijn van het frustraat.

Greetz, Anneke
Bedankt voor je antwoord :)
Ikzelf zie inconjuncten ook niet als aspecten die grote veranderingen teweegbrengen maar eerder als innerlijke spanning. Ik dacht dat het wel een of ander kon verklaren op vlak van relaties (alle soorten relaties hé, vriendschappen, liefdesrelaties, ...) omdat het in huis 7 staat en over venus gaat :)
Maar dat is dan niet zo belangrijk daarvoor?
Meer kijken naar conjuncten, vierkanten en driehoeken dan? :)

Groetjes

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 19-08-2014 22:14

Hallo wbg

Ik zie inconjuncten niet echt als een grote beinvloeding in het geheel maar meer als het aangeven van het onvermogen op dat vlak. Dus een soort van aanvulling of extra aanwijzing. Voor mij gelden de karmische punten als de grote hoofdstukken in je leven daar zit nl je verhaal in. Uit 1 enkel aspect krijg ik geen zicht op jouw thema,s. Dan zou ik graag het totale plaatje zien. Overigens staan aspecten beschreven op mijn site onder het kopje astrologie.

Pluto in 3 is een belangrijk item dat heeft met onbegrip in de communicatie en het diepere contact met anderen te maken vanuit karma ben je niet begrepen geweest. En met een inconjunct van venus in 7 wordt dat in de relatie extra benadrukt. Dan word ik meteen benieuwd of je ook wat in 8 hebt staan want dan komt er een duidelijk thema naar voren.

Gegevens mag je ook prive naar me sturen.

Groetjes Anneke

Plaats reactie