Wieg of jagershoed of halve zeshoek.

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Plaats reactie
Margje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-02-2016 00:12

Wieg of jagershoed of halve zeshoek.

Bericht door Margje » 21-02-2016 01:36

Wieg of jagershoed of halve zeshoek.

Heel opmerkelijk vond ik het, dat de constellatie die in mijn geboortehoroscoop zo dominant "harmonisch" aanwezig lijkt te zijn, hier - op deze site- een naam heeft gekregen.

Ik heb precies deze constellatie
Oppositie die naar één kant dubbel overbrugd wordt met 3 sextielen. Daardoor ontstaan tevens 2 driehoeken. Alle punten vallen in tekens van dezelfde polariteit, vuur - lucht of aarde - water. Het figuur beslaat één horoscoophelft;

Bij mij valt het zo
van weegschaal in II tot ram in XIII jupiter (in Weegschaal) sextiel saturnus (in Boogschutter) sextiel maan (in Waterman) sextiel mars (in Ram), wat dus geeft dat mars opposiet jupiter staat, en er twee driehoeken zijn tussen jupiter/ maan en saturnus/mars.
Mijn zon staat lonely in gevoelige Kreeft, enigszins een vierkant te vormen op dit gebeuren, arme arme ik.

De beschrijving van deze constellatie snap of herken ik echter niet zo goed
de andere helft is onbekend of zelfs vijandig gebied. De bezette helft maakt bang, verstoort de harmonie en de neiging bestaat, alles dat daarmee te maken heeft te bevechten, bv. De wieg in de hemisfeer wijst op angst voor alleen zijn of voor identiteitsverlies [DEZE HERKEN IK WEL}.
Grotere kans op projectie en polarisering, omdat de neiging bestaat op voorhand het andere af te wijzen of uit de weg te gaan.
Angst voor het ander overwinnen door uitleven en integratie van beide polen van de oppositie.


Zou je hier meer duidelijkheid over kunnen geven?
Mijn (achter)naam is Pars, dat geeft mij al een soort band met deze site, maar ik ben ook blij dat er niet staat dat wij worden bepaald door de sterren, maar dat wij een synchroniciteit ermee hebben....
Zo is het toch? Wij zijn een product van de Kosmos en hoe wij ook kunnen denken zelf ons leven te bepalen, groter dan de plek die wij van het Universum krijgen zijn we natuurlijk nooit...

Hopend op een reactie

groetjes,
Margje
als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 28-02-2016 14:27

Hallo Margje.

Dank je voor je bericht.
Ik vind het heel moeilijk om zonder horoscoop je vraag te beantwoorden.
Ik heb een radix nodig om te zien waarover het gaat.

Zelf kijk ik niet direct zo naar aspectpatronen enz. de "gewone" Astrologie.
Ik concentreer mij op de karmische punten of zwarte lichten en krijg dan een beeld van het proces.

Als ik naar mezelf zou kijken vanuit het gangbare duidingsverhaal wat op opleidingen gebruikt wordt, zou daar weinig persoonlijkheid uit komen van wie ik ben.

Jaren geleden heb ik cursussen gegeven en de lesstof op de website geplaatst.
Ik zie zelf dergelijke lesstof of lesboeken als ijkpunten van waaruit ik de conclusie kan trekken m.b.t. elke individu.

groetjes Anneke

Margje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-02-2016 00:12

Bericht door Margje » 28-02-2016 19:07

Hallo Anneke,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan je natuurlijk mijn horoscoop geven geboren 4-7-1958 om 10.55 in La Plata, Argentinie.
Zou je met die gegevens wat over de betekenis van zo'n aspectpatroon kunnen zeggen?
Zou ik erg leuk vinden!

met vriendelijek groet,
Margje
als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 28-02-2016 19:35

Hallo Margje,

ik heb je radix gemaakt en duid nu even het aspectpatroon hoe ik het zie los van wat er op mijn website staat aan ingewikkelde projectie verhalen enz.

De neiging om anderen bij te staan is groot maar ook de behoefte om in eerste instantie de aandacht op de ander te richten om vervolgens helder te krijgen waar je eigen talenten liggen en hoe je het zelf wilt doen.

Vanuit karma (de jeugd) heb je veel verantwoordelijkheid moeten dragen of heeft er thuis een situatie gespeeld waarin je jezelf in hebt gehouden om niet tot last te zijn in het gezin. De gevoeligheid is groot en in het volwassen leven kan het zijn dat je jezelf afschermt om niet gekwetst te worden.

Je hebt ook moeten werken vanuit een verplichting of thuis werd gezegd b.v. dat is jouw taak omdat je de oudste bent of een meisje. Vanuit karma ben je emotioneel gekwetst geweest of heb je een slechte moederbinding gehad.

Je hebt de neiging om je één te maken met de ander en op te gaan in de relatie. Dat maakt het scheiden van mensen heel lastig omdat je langzaam van anderen loskomt. Dat kom je tegen als een soort bindings -en verlatingsangst.

De jagershoed geeft je de mogelijkheid om je bewust te worden van dit principe en hier je talent in te vinden zodat je zelfstandig en onafhankelijk wordt van anderen en je inzichten ten dienste van je medemens kunt inzetten.

De oppositie is de as van 2-8 en is de spanning tussen het supporten van anderen met daarbij de valkuil om daarin de eigen zekerheid te zoeken. Terwijl de zekerheid ligt in het gaan van je eigen weg en relaties te zoeken waarin je jezelf kunt zijn en je schaduw kunt zien zonder dat je steeds met de ander bezig bent.

Zwarte maan in 7 heeft ook een heel hoge verwachting van relaties omdat je in een eerder leven een symbiotische relatie hebt ervaren en dat in dit leven weer nastreeft. De jagershoed geeft het bewustzijn om je gevoel weer optimaal te ervaren, te beleven en in te zetten.

Een vertrouwenspersoon vinden of zijn is een belangrijk onderdeel om goede relaties aan te gaan.


Hoop dat dit je verhaal beschrijft.

Groetjes Anneke

Plaats reactie