vraag over actualiteit

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Plaats reactie
WrittenByGod_
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-08-2014 11:15

vraag over actualiteit

Bericht door WrittenByGod_ » 03-04-2016 19:44

Dag iedereen!

Met alle gebeurtenissen de laatste tijd (ik denk aan terreurdreiging, aanslagen,...), vraag ik me af of je dit "voorbestemd" is. Kun je dit terug vinden in de astrologie.
Iemand vertelde me dat dit te maken heeft met saturnus die door het derde huis loopt... Klopt dit??
Betekent dit dan dat, wanneer saturnus in het 4e huis komt te staan, dit opgelost is?

Groeten!
WbG

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 24-04-2016 09:51

Hallo WbG


De wereldthema's maar ook in een persoonlijke horoscoop worden bepaald door pluto. Pluto staat in steenbok en sinds die tijd wordt leiderschap en status aan de kaak gesteld. Met uranus in ram gaan de veranderingen op een hele primitieve elementaire, rauwe manier. Ram staat voor een ik- gerichte energie die sterk vanuit driftimpulsen leeft. Saturnus in het derde huis is een plaatsing ergens in een horoscoop maar welke dan? Van die persoon? Of de wereldhoroscoop maar wanneer is die ontstaan dan? Het teken waar saturnus in staat geeft wel de kleuring aan...de wijze waarop wij de ontwikkeling ervaren wat betreft die leiderschappen. Toen saturnus in tweelingen stond, zijn de twintowers aangevallen. Hoe symbolisch is dat? Ik heb destijds een artikel geschreven in de paraview over een nieuwe vorm van leiderschap. Niet meer vanuit status en macht maar vanuit gevoel en mededogen daar is deze ontwikkeling voor nodig.

Je zou kunnen zeggen dat de wereld naar een hoger bewustzijn van spiritualiteit getild moet worden waarbij liefde de voorwaarde is, om zover te komen wordt het eerst bestreden door de tegengestelde energie. Dat is de dualiteit waarin wij leven. Maar het is niet voor niets dat er zoveel hoogsensitieve mensen zijn. Zij gaan het verschil maken. Nog wel een lange ontwikkeling te gaan.

groetjes Anneke

Plaats reactie