transits van uranus

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
barbara
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2008 20:06

transits van uranus

Bericht door barbara » 14-01-2008 20:13

op dit moment heb ik uranus op mijn Asc staan.
Ik lees overal - heb dat door Anneke ook bevestigd gehoord, dat dit grote omwentelingen geeft in je persoonlijkheid.
Ook kunnen relaties breken ( heb ik gelezen)

Is er iemand die dit ook heeft gehad???
En wat zijn toen je ervaringen geweest???
barbara

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 21-04-2008 19:10

Hallo Barbara.

Een Uranus transit in 1, heeft een sterke drang om eruit te breken en nieuwe ervaringen op te doen maar vooral de vrijheid te hebben.

Naast Barbara roep ik ook mensen op om hun transit ervaring van Uranus op de Ascendant of in 1 met ons te delen!

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 15-08-2008 18:34

In mijn database heb ik 1 persoon die er wel uitblinkt.
Zijn grote verandering in persoonlijkheid is toch wel de verandering van jongen naar meisje geweest. Die plaats vond 2 graden voor Uranus over de Asc zou gaan lopen. Hij/zij wist het al van jongs af aan en is heel open in gesprekken hierover geweest. Toen ze eindelijk meisje geworden was, is ze wel in een dipje belandt. Ze wilde altijd al meisje worden, en nu was ze het, dus moest ze ook een nieuw doel zien te vinden voor haar persoontje. Dat proces is nog in volle gang overigens. Ze is trots op haar 'vrouwelijkheid' nu en dat vind ik wel mooi om te zien.

Groetjes Madelief

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 20-08-2008 21:38

Ik heb Uranus trouwens ook door 1 gehad, van 92 tot tot 2006...hoe kan ik dat nu vergeten...En Saturnus en Neptunus liepen vanaf eind 89 ook in mijn eerste huis...
Wat de uiterlijke kenmerken waren, was dat ik me alternatief begon te kleden, allerlei kleurtjes in mijn haar deed, en vooral vaak overal met de deur in huis viel en zelf weinig thuis was... Ik was een heel bescheiden meisje tot eind 12e huis... en na de scheiding van mijn ouders, in 91 practisch, in 92 op papier, verloor ik alle structuur en ging ik best los en samenwonen (zwarte maan in 1)...in '92 piercing laten zetten op de dag dat uranus op de ascendant stond. Ik was toen net bezig met een inkomen verdienen en ook net van school af en heb tot '98 gewerkt als een paard en weinig scholing gedaan, het was echt meer uitgaan en wilde avonden dan diep in mezelf gaan. Tot in 98, ik knipte mijn haar af..eerst zelf, toen toch maar naar de kapper en een maand later ben ik begonnen met een astrologie en tarot cursus, en met de astrologie ook eindelijk mijzelf gaan begrijpen; het zelfbewustwordingsproces is toen gestart en zet zich immer voort.
Ik heb geleerd dat ik er toch een hele andere kijk op na hou dan de meeste mensen en langzaam maar zeker voel ik dat ik nu wel doe wat ik echt zelf wil, hoe ik mezelf presenteer is niet meer afhankelijk van wat een ander ervan vindt bv. Je gaat merken dat je je toch wat afzet...
Qua relaties..tja ik heb toch wel 3 vriendjes versleten toen...en sinds 2001 tot heden zit ik in een vaste relatie...Er kan een hoop gebeuren.
Het thema is denk ik, Op Mijn Eigen Wijze....
Nu hij in 2 loopt is het toch wel duidelijk dat ik me 'moet' ontwikkelen op esoterisch gebied, astrologie, karma etc, de hele rataplan. Vorig jaar liep uranus conjunct jupiter een tijdje...pffff de astrologie boeken, psychologie artikelen etc waren niet aan te slepen...ik ging er doorheen als was het een verhaaltje voor t slapen gaan. Het heeft tevens heel veel vragen opgeroepen en me doen besluiten om er gewoon voor te gaan en het voorlopig mijn doel te maken dit allemaal onder de knie te krijgen.
Nu is die conjunctie over en dat voelt wel wat relaxter.... Maar goed, de komende 10 jaar ofzo zit ik met uranus in mijn 2e huis te koekeloeren.
Inzichten krijgen in mijn eigen talenten, ander manier van inkomen verdienen? Maar ook de waarden/waarde van dingen, mensen, relaties nemen een andere vorm aan. Ik laat me verrassen :)

Groetjes Madelief

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 27-08-2008 18:53

Reactie van Barbara 27/8/8 11:09 in PM


Dag Madeliefje!!

Las heel veel herkenbaars in je laatste mail. Eind '06 kwam Uranus over mijn Asc. Wist tot diep in me dat er iets totaal nieuws in mijn lven zou komen. Uranus staat nu al een tijdje in mijn 1e huis en zal daar ook heel lang in blijven, omdat ik ook Ram onderschept daarin heb staan!

Het bijzondere bij mij is:
ik durf veel en veel meer mezelf te laten zien - wie ik ben - weet ook beter wie ik ben. Daar komt natuurlijk nog bij dat Saturnus 2 weken geleden over mijn Desc. is gegaan. Ik was er eerst bang voor, want toen Saturnus 29 jaar geleden over mijn Desc. ging ben ik 2 jaar van binnen dood geweest door liefdesverdriet.
Nu merk ik dat het mij sterker maakt. Ik heb wel 2 hele dierbare vrienden verloren.
Maar de combinatie van Satrunus en Uranus aspect is Geweldig!!!
De realiteit van mijn lven dringt zich haarscherp voor mij op - ik zie alles heel zuiver. Uranus heeft mij een geheime liefde gebracht waar ik ook niet van los kan en wil komen. Ik ben bedachtzamer geworden - ik kan kiezen - voor het eerst in mijn 61-jarig leven kan ik toegeven aan de pure liefde - liefde zonder bezit willen hebben!! ( ik heb Venus in 12 in Waterman)
ik kan nog veel meer opnoemen
als je dat leuk vindt zal ik het doen
groetjes

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 27-08-2008 18:54

Reactie Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 5:52 pm

Hoi Barbara

Wat geweldig voor je dat het zo'n duidelijke uitwerking heeft. Misschien vind je het leuk om de rest op het forum te delen, wellicht dat meer mensen zich erin herkennen, of dat het andere vragen oproept en we een leuke topic kunnen starten. En een geheime liefde...spannend!!


Wat ook interessant is, bij jou loopt saturnus dan net in het 7e huis, bij mij gaat ie er binnenkort uit en naar het 8e....Ik heb helaas 1 goede vriend verloren in die periode en een kat waar ik erg veel om gaf.

Ik vind Uranus, sinds ik m doorheb en soms ook herken, een hele mooie planeet. Ik heb een ongeaspecteerde Uranus in 9. (inconjunct met ongeaspecteerde Zon, dus eigenlijk een duet) En ik snapte maar niet waar die wispelturigheid van mij nou vandaan kwam...
Misschien mag ik je geboortegegevens, dan kan ik meekijken...Voor mij is dit forum namelijk heel verhelderend en helpt me sneller leren duiden en begrijpen en integreren van de planeten en hun werking.
Ik ben geen astrologe , maar wel één in wording denk ik zo.

Ik hoor/lees het graag!

Groetjes Madeliefje

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 27-08-2008 18:55

Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 6:02 pm

Hoi Madeliefje

bedankt voor je antwoord
als je mijn bericht - en jouw antwoord daarop - in het forum wil plaatsen: Heel Graag!!!
Zo was het wel bedoeld, maar ik ben zo 'n digibeet - ik weet niet hoe dat moet!!!

Ben het trouwens niet eens met je dat een ongeaspecteerde Uranus een duet zou maken door een inconjunct
In mijn optiek alleen een Echte conjunctie is een duet!!
Maar een ongeaspecteerde uranus is "als een barbaar in de wildernis"en kan dus alle kanten op!!!

Zal meer schrijven - heb wel reactie gehad van Anneke hoe het op het Forum te plaatsen, maar als jij dat zou willen doen heel graag!!!!
Dan praten we daar verder
het is ook leerzaam - niet alleen voor ons, maar ook voor de andere astrologen - of bijna astrologen
Geef je dan ook jouw geb. gegevens op?
tot dan
barbara

barbara
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2008 20:06

Bericht door barbara » 27-08-2008 19:23

Dag Madeliefje
bedankt voor het plaatsen van de berichtjes

nou OK dit zijn mijn geb. gegevens:
23-3-1947 om 05:36 te Peiszenberg, Duitsland

Al oud dus, ik denk heel wat jaartjes meer dan jij
maar nooit te oud om te leren van het leven - het te nemen zoals het komt, en ervan te genieten.
Dat laatste is voor mij altijd moeilijk geweest - ben nogal een zwartkijker, bij vlagen juist heel erg optimistisch - zeg maar eufoor: ( jupiter bijna ongeaspecteerd - met max. orb vierkant met Venus) in 8 in schorpioen. Ook nog retrograde)

Heel leuk om te zien hoe een ander eenzelfde een transit ervaart!!!
Ja die Uranus toch....
heb door mijn opleiding - ik ben bezig met het afronden van opl. astrologie - veel in mijn horoscoop moeten kijken. Ben dus ook bezig geweest met de progressies.
Het is me duidelijk geworden, dat transits van Uranus zowel + als - kunnen uitwerken. In ieder geval plotseling.
En een ongeaspecteerde Uranus zoals jij die hebt kan zich aardig doen gelden lijkt me!!
ik voel me veranderen - zeker van binnen, maar ook enigszins van buiten ( en dan doel ik niet op ouder uitzien) Ik krijg andere interesses - manifesteer me daar ook in - durf meer, ook als ik zeker denk te weten dat het fout zal aflopen. Voel me a.h.w. uitgedaagd en vind dat leuk.
Saturnus is zwaar en vooral een leermeester.
Ik leer mijn hele oude angsten te overwinnen .Let wel: dit is al de 3e conjunctie van saturnus met mijn Desc. - ik heb geleerd van de vorige keren - als je jonger bent zal dat anders over komen.
M.i. is een transits Alleen nooit te beoordelen - er spelen altijd meerdere aspecten een rol

ben benieuwd naar jouw geb. gegevens!!!
barbara

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 27-08-2008 19:40

Mijn eerste ademteug nam ik op 18-5-1974 om 00:15 in Vlijmen :)

Over Uranus door 1 kan ik nog zeggen dat eigenlijk veel continue veranderde om me heen. En achteraf gezien vond ik het Uranische door 1 erg leuk , maar het Saturnus-gevoel door 1 was een behoorlijk stuk minder... Grote tegenstellingen waren dat, wel erg vormend en bepalend geweest voor de wijze waarop ik nu ben.

Voor mijn beleving voelen mijn radix Uranus en Zon wel heel erg ongeaspecteerd aan en ik voel wel dat er een verbinding tussen die twee is in mij.
Toen Uranus over mijn radix Jupiter in 2 ging, begin dit jaar, ervoer ik enorme spanningen, in mijn lijf, geest en omgeving. Trillende handen, niet stil kunnen zitten, enorm rusteloos, dat zeker.
Ik merk dat Jupiter daar wel een hele positieve zwaai aan heeft gegeven en me er mee heeft laten kunnen werken.
Een astrologe vertelde me ook nog dat ik nog Stier moest leren worden en dat ik meer Uranisch gekleurd was/ben. Daar schrok ik wel een beetje van en mijn reactie was dat ik diezelfde avond begonnen ben aan het boek van Liz Greene en later die van Jeff Green....Kennis vergaren!!!!!;)

Ik ben wel erg vrij van geest, sta open voor ieder zijn cultuur, gewoonten en geloof. Heb op zich moeite met leren, ben snel afgeleid, óf ik zie ineens een oplossing, maar ik weet niet hoe ik eraan kom..Erg onhandig allemaal soms...

Ach en helemaal normaal ben ik niet en zou ik ook niet willen zijn...hihihihihi

Fijne avond en tot schrijfs

barbara
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2008 20:06

Bericht door barbara » 27-08-2008 19:49

bedankt voor je info
( uranus met inconj. naar Zon is toch niet ongeaspecteerd???kan me trouwens wel voorstellen dat je dat goed zult voelen!!!)
ga snel naar je horoscoop kijken, dan weet ik ook waar we het over hebben

ga morgen een aantal dagen weg
je hoort nog van me - niet eerder dan over 1 week
groetjes
barbara

Plaats reactie