Relocatie astrologie

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 27-10-2010 22:03

Dat kan niet, je kunt geen geboortehoroscoop maken voor een plaats waar je niet geboren bent en er dan transits omheen zetten.

Dat werkt alleen maar om je "echte geboortehoroscoop".

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 27-10-2010 22:48

Het is eigenlijk hetzelfde als de relocatiehoroscoop. Ik had het geprobeerd en de tijden even vergeleken en het klopte met de relocatiehoroscoop.

Mogelijk heb ik een voorbeeld van een belangrijke transit waar m'n moeder het in 1 van de afgelopen dagen over had. Ik zou een hard aspect gehad hebben toen ik eerder in Puttaparthi was. Ik kwam daar aan in augustus 2007 (voor de 2de keer dat jaar, maar dit keer bleef ik meer dan een jaar) en het aspect zou toen nog een paar maanden duren volgens haar. Het was transit-pluto conjunct ascendant (boogschutter) (niet in NL). In september en november dat jaar was er inderdaad iets specifieks gebeurd, maar er moet nog even iets uitgezocht worden om te kijken of het inderdaad in verband met dat aspect kan worden gebracht.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 27-10-2010 23:01

Poeh knap complex, moet eerlijk zeggen dat ik de logica hierin niet meer volg. Ook bij veel vakjargon en opgeschreven technische gegevens, haak ik af.

Dat wordt te chaotisch voor mij, weer die neptunus in 3.
Ik ben meer een mediamiek astroloog. Zo noem ik mijzelf. Als ik een horoscoop voor m`n neus krijg, word ik a.h.w. die persoon en komen er vanzelf gedachten en associaties in mij op van de karmische les en het hier en nu en een logisch verband in de omstandigheden.

Op die manier weet ik gewoon welke situaties er volgen. Helemaal wanneer ik iemand op consult heb, "zoom" ik in op die persoon en krijg ik allerlei gegevens binnen.

Dus helaas kan ik je vanuit jullie kijk op het geheel niet verder volgen of op die manier antwoord geven, maar ja ik had ook nog nooit van die manier van astrologie gehoord.

Het lijkt mij niet logisch als je een andere geboortehoroscoop construeert door jezelf opnieuw geboren te laten worden op een plek waar je dan naar toe gaat maar daar kunnen astrologen natuurlijk over discussiëren .

Net zoals sommigen zeggen dat een composiet niet kan omdat die planeetstanden astronomisch nooit kunnen.
Ik werk er wel mee.

groetjes.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 02-11-2010 08:23

Olga schreef:Leuk om ervaringen te horen met astrologie, zo kan je steeds een indruk krijgen van de verschillende invloeden. Misschien kan ik eens wat uitschrijven over een bepaalde invloed uit m'n horoscoop of transits/progressies.
Nou als je graag zou willen een saturnus transit voor mijn column op mijn website!!!

Ik kom nu ook een hele lastige saturnus in 12 tegen bij kinderen bij mij op school, die dan ook weer in de praktijk komen.
Allemaal zo druk in het hoofd en dromen dromen dromen, dus.....graag.


Anneke

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 18-07-2011 22:26

Het is weer een tijdje geleden. Ik ben inmiddels sinds 12 mei weer in Nederland, maar zit waarschijnlijk 15 augustus weer op het vliegtuig naar India. Terug naar m'n 7de-huizen-solaar. Ik was in Puttaparthi en ben van plan daar weer heen te gaan. Op een astro-forum las ik van iemand dat volgens zijn/haar ervaring de retrograde-hit het sterkst uitwerkt door een gebeurtenis. Ik heb het kunnen merken :((((

Saturnus ging retrograde over m'n ascendant op 20 april (volgens astro.com) of rondom die dag. Enkele dagen later (24 april) werd Sai Baba als overleden opgegeven. Ik ben echter in afwachting op een wonder en ben van plan om terug te gaan op een nieuw 6-maanden-visum (waarvan misschien 5 maanden effectief zijn, als ik weg zou moeten). Ik investeer m'n laatste geld erin, maar heb er goed over nagedacht en ge-analyseerd. In m'n NL-solaar heb ik veel 9de en 10de huizen. Jupiter zeer nauw conjunct het MC (vanuit 9) en conjunct mars (vanuit 10) (wat zou dat betekenen?). Een deel van het 9de+10de huis overlapt het 7de huis van m'n radix. In m'n Puttaparthi-solaar overlapt het 7de huis ook het 7de huis van m'n radix en is m'n solaar-ascendant hetzelfde als m'n radix-ascendant (weegschaal).

In transit kreeg ik in Parthi Uranus op het IC van de relocatieradix, op 29 maart (volgens astro.com) of in ieder geval rond die dag. 1 Dag ervoor wordt Baba in het ziekenhuis opgenomen daar. Mogelijk ging het 4de huis, behalve thuisomstandigheden, ook over omstandigheden in de directe omgeving, wat het zou kunnen verklaren. Puttaparthi is echt een stadje waar vooral mensen naartoe gaan die voor Baba komen. Uranus (plotseling, radicaal, onverwacht) staat in de relocatie-radix in het 12de huis (ziekte) in nauwe conjunctie met jupiter (spiritueel leiders), die ook in transit in het 4de huis stond daar. Weet niet zeker of dit er iets mee te maken heeft.

Verder ben ik er ook achter dat uranus retrograde gaat lopen en in India nog een keer over het IC gaat eind oktober. Zou uranus ook nog leuke dingen kunnen betekenen op het IC...
Toen hij er nog voor stond, had ik wel chaotische fratsen met m'n appartement en was ook verhuisd binnen hetzelfde gebouw. Eerst zat ik in een hotelkamer daar en toen ik een besluit had genomen over een appartement, bleef ik daar wachten totdat het af zou zijn (was een nieuw gebouw). Echter toen ik verhuisde naar het appartement, waren er fratsen die niet goed geregeld waren of dingen die niet af waren. Een douche die een voor mij kleine straal gaf en maar niet beter kon worden, allerlei vlekken op de vloer (ook hele dikke die een speciaal middel nodig hebben), geen klerenkast (werd er later wel in gebouwd maar kwam niet af of ik verhuisde kort daarna, waardoor ik er niet meer achteraan ben gegaan), er waren stukken bij muren bovenin rondom rolgordijnen wat niet met steen afgewerkt was (waardoor mosquito's enz. eventueel binnen konden vliegen), lawaai van werkers (werd later opgelost, maar dat was geloof ik ook wel aan de late kant) en misschien nog een paar fratsen. M'n verhuizing naar een ander appartement in het gebouw moet rondom het moment zijn geweest toen jupiter langskwam in transit. Jupiter leek de omstandigheden van uranus te verzachten hierin.

(ik heb het koch-huizensysteem gebruikt)

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 18-07-2011 22:38

Transit lilith staat (nu) ook in 4 in India zie ik. :?

Plaats reactie