Relocatie astrologie

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Herfstvakantie

Bericht door Anneke » 25-10-2010 13:05

Hoi Olga,

heb nu even tijd om iets voor je uit te zoeken.

Wat zou je graag willen weten?

Dan neem ik de gecorrigeerde geboortetijd.

groetjes Anneke

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 27-10-2010 16:35

Hoi Anneke,

Ik zou wel willen weten hoe het zit met het drukbezette 7de huis in m'n Puttaparthi-solaar (in het engels: Puttaparthy) van volgend jaar (mei 2011-2012). Kan dat op een huwelijk binnen die periode wijzen? In NL staan er dan veel "planeten" in het 9de huis (verre reis).

Ik zet hier even wat punten op een rij die misschien van belang kunnen zijn bij de interpretatie. Ik weet overigens niet tot in hoeverre een transit in NL invloed heeft, wanneer ik op dat moment in India ben.

22-23 maart 2011 komt de NL-transit van jupiter in mijn 7de huis op de descendant (bij geboortetijd 18.01).

12 mei 2011 (de retourdatum van m'n vliegticket, hoewel ik wellicht liever hoop die niet te hoeven gebruiken): veel transit-planeten in huis 7 in NL, vergelijkbaar als in de puttaparthi-solaar van 2011-2012.

Mijn NL-transit-maansknoop komt ongeveer 1 maart 2011 exact op de radix-neptunus en (bijna) tegenover de radix-maansknoop+venus in huis 9.

NL-transit-Saturnus in weegschaal loopt van het 12de huis naar het eerste huis (in weegschaal ook) op ongeveer 14 nov.2010 (precies op ascendant). Tijdens mijn verblijf in India gaat hij nog retrograde lopen naar het 12de huis en ik heb van m'n moeder begrepen dat hij eind juli definitief het eerste huis ingaat. Heb overigens een druk bezet 12de huis in mijn 2010-2011-solaar hier in NL. In India niet.

NL-progressieve-maan in waterman loopt ongeveer 27 november 2010 het 5de huis in, later verder in vissen.

In India loopt de saturnus-transit in 10 (daar staat hij ook in de relocatiehoroscoop).

India-transit-maansknoop (in boogschutter) komt eind april 2011 over de ascendant (boogschutter) in de relocatiehoroscoop. Komt op een moment ook bij neptunus in 1 en over de zuidelijke maansknoop van de relocatie-radix.


Waarschijnlijk is 18:00:50 de beste geboortetijd, anders 18:01. Die 18:05 scheelt toch een beetje veel in tijd, dan zou de klok in de operatiekamer wel 4 minuten voor hebben gelopen. Dat is misschien niet het meest waarschijnlijk in een kamer waar, volgens m'n moeder, de tijden (vrij) strikt moeten zijn. Ze zei geloof ik ook eens iets van "als ik het heel precies zou nemen, dan was het misschien 18:00:50".

Mijn geboortedatum is 5 mei 1983. Plaats: harlingen, friesland.

Dank je voor je moeite!
Olga

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 27-10-2010 19:22

Hallo Olga,

ik volg even mijn eigen manier van werken want ik weet nietw at je bedoelt met Puttaparthi-solaar ???
Dus even vanuit mijn praktische kijk de vraag:

Waar ben jij op je verjaardag in het jaar 2011 en 2012, kortweg gezegd waar woon je dan.

Een solaar gaat nl. in op de plek, woonplaats waar je je dan bevindt en werkt gewoon het hele jaar door als solaar.

Heen en weer gereis gedurende een jaar heeft geen invloed op solaar of transits. Dat is gewoon de beweging die je dan in een negende huis tegen komt.

Dus nog even voor de duidelijkheid woonplaats van dat moment, dan kijk ik even in de solaar van dat jaar en kijk ik naar de transits.

groetjes
Anneke

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 27-10-2010 19:43

Hoi Anneke,

Mijn woonplaats is vanaf 27 november 2010 Puttaparthi in India (in het engels wordt het Puttaparthy). Ik ga proberen een 6 maanden-visum aan te vragen. M'n retourdatum staat in ieder geval op 12 mei 2011. Ik denk niet dat ik graag terugga naar Nederland, dus als de omstandigheden het toelaten, gebruik ik de retourdatum niet. Mocht ik toch 12 mei 2011 terug moeten gaan, dan zit ik waarschijnlijk in Zaandam. Maar dat zal binnen NL wellicht niet veel uitmaken, aangezien we in een klein land zitten.


Groetjes,

Olga

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 27-10-2010 19:58

Hallo Olga,

ik volg even mijn eigen manier van werken want ik weet niet wat je bedoelt met Puttaparthi-solaar ???
Dus even vanuit mijn praktische kijk de vraag:

Waar ben jij op je verjaardag in het jaar 2011 en 2012, kortweg gezegd waar woon je dan.

Een solaar gaat nl. in op de plek, woonplaats waar je je dan bevindt en werkt gewoon het hele jaar door als solaar.

Heen en weer gereis gedurende een jaar heeft geen invloed op solaar of transits. Dat is gewoon de beweging die je dan in een negende huis tegen komt.

Dus nog even voor de duidelijkheid woonplaats van dat moment, dan kijk ik even in de solaar van dat jaar en kijk ik naar de transits.

groetjes
Anneke

Hahaha wat ben ik toch weer aardrijkskundig aangelegd! Altijd al een lastig vak ook eeuwige chaoot op de weg, tja dat heb je o.a. met neptunus in 3!

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 27-10-2010 19:59

Hallo Olga,

ik volg even mijn eigen manier van werken want ik weet niet wat je bedoelt met Puttaparthi-solaar ???
Dus even vanuit mijn praktische kijk de vraag:

Waar ben jij op je verjaardag in het jaar 2011 en 2012, kortweg gezegd waar woon je dan.

Een solaar gaat nl. in op de plek, woonplaats waar je je dan bevindt en werkt gewoon het hele jaar door als solaar.

Heen en weer gereis gedurende een jaar heeft geen invloed op solaar of transits. Dat is gewoon de beweging die je dan in een negende huis tegen komt.

Dus nog even voor de duidelijkheid woonplaats van dat moment, dan kijk ik even in de solaar van dat jaar en kijk ik naar de transits.

groetjes Anneke

Hahaha wat ben ik toch weer aardrijkskundig aangelegd :D Tja blijf een chaoot op de weg ook, dat krijg je met Neptunus in 3.

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 27-10-2010 20:04

Nou, moeten we nog even de hand schudden, ik heb ook neptunus in 3. :lol:

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 27-10-2010 20:26

Allereerst heb ik al de geneugten van Jupiter in 7 mogen ervaren en nu even nog weer. En zelfs de conjunctie met Uranus!!! Knallende kurken!

Het geeft het verlangen naar meer. Maar het hoeft niet direct om een huwelijk te gaan, daar moet dan ook een transit bij horen in de trant van een jupiter- venus conjunctie of driehoek en een solaar waar ook in 7 duidelijk iets moet staan.

Bij mij zijn alle aspecten aanwezig en zal er in februari 2011 waarschijnlijk wel wat in de lucht hangen als gevolg op wat er nu allemaal al gebeurd is. Ik wacht af................ op wat er komen gaat.

Van jou moet ik even weten waar je nu woont, dan maak ik een solaar van 2010, 2011 en 2012 en plaats ik als jpg hier in het forum.

Olga
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-08-2010 09:07

Bericht door Olga » 27-10-2010 20:40

Ik woon nu in Zaandam. 2012 erbij is misschien een beetje veel. Met 2011-2012 bedoelde ik +/- 5 mei 2011 tot +/- 5 mei 2012, als 1 jaar.

Leuk om ervaringen te horen met astrologie, zo kan je steeds een indruk krijgen van de verschillende invloeden. Misschien kan ik eens wat uitschrijven over een bepaalde invloed uit m'n horoscoop of transits/progressies.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

solaar

Bericht door Anneke » 27-10-2010 20:44

Afbeelding

Dik feest in Puttaparthi, een sterk bezet 7e huis maar dat schreef je al.

7-6-2013 Jupiter conjunct Venus.

Het vreemde is dat deze transit pas een hele tijd later komt en jupiter dan allang uit 7 is.

Uranus komt pas een hele tijd later in 7 en die gooit ook nog wel wat omver.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk wel dat er wat in het vat zit.
Let ook nog even op mars, heer 7 die zie ik helemaal niet terugkomen in de transitaspecten en dat zou eigenlijk ook wel moeten.

groetjes

Plaats reactie