sec maan

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Plaats reactie
franciska123
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-12-2008 07:34

sec maan

Bericht door franciska123 » 13-11-2010 17:56

als er een nieuwe maan of volle maan komt , is dat dan sec maan conjunct radix zon of sec maan conj sec zon

en hoe kan je nu weten wanneer dit tijdstip er is , in de efemeriden vind ik bv bij mijn geboortedatum zon in tweelingen en maan in kreeft , maar als ik telkens een dag verder kijk vind ik 10 dagen later ongeveer mijn maan in boogschutter en dus in het tegenoversteld teken of mijn zon dus pr maan oppositie mijn radix zon, maar hoe vind ik dan de sec zon terug en de conjunctie van sec maan met sec zon en wat is nu het belangrijkst sec maan conj sec zon of sec maan conj radix zon

groetjes carina

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

secundaire maan

Bericht door Anneke » 13-11-2010 19:24

Hallo Carina,

wat jij beschrijft is gewoon de transit maan die doet niet zoveel want die gaat in 2 1/2 dag door een teken en zijn de emoties die je op dat moment voelt.

De secundaire maan is de maan die je krijgt bij de tijdssleutel 1 dag na de geboorte staat voor 1 jaar.
Dat kun je wel opzoeken in de efemiriden want dan zoek je als je bv. 40 jaar bent, 40 dagen na je geboorte en kijk je waar dan de maan staat.

Je kunt de secundaire horoscoop op zich bekijken maar ook om je radix heenzetten. De maan doet het meeste in een secundaire horoscoop omdat de maan het snelst gaat. Omdat 1 dag staat voor een jaar, gaat de maan dus in 2 1/2 jaar in een ander teken secundair. De andere planeten wisselen niet zo snel van positie en natuurlijk de langzame planeten haast helemaal niet.

De meeste invloed heeft de sec maan op je radix zon. Maar sec. maan conjunct sec. zon geeft aan dat gevoel en verstand in evenwicht is.

groetjes Anneke

Plaats reactie