wie kan mij er iets zinnigs op zeggen?

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Plaats reactie
Henk_P
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-11-2010 12:54

wie kan mij er iets zinnigs op zeggen?

Bericht door Henk_P » 14-11-2010 13:01

Hallo,

Ik heb een pittige radex en een onderdeel is een yod figuur.
nu heb ik in de loop van de jaren veel duidelijk gekregen maar dat yod figuur blijft me vragen oproepen. wie kan / wil me er mee helpen.

Apex mars in 8 in tweeling--- linker inconjunct Neptunus in 1 in schorpioen--- rechter inconjuct saturnus in 3 in steenbok--- en dan jupiter precies in het midden van het sextiel net in boogschutter. (20-02-1959 te Tiel 23:23 uur)
Ik ontvang intuïtief antwoorden op vragen dus als ik (gratis) van dienst kan zijn.....

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Yod

Bericht door Anneke » 14-11-2010 18:36

Hallo Henk,

is mijn vraag meteen hoe ervaar je dat Yod en waarom pittig? Kan ik me wel voorstellen hoor!

Heb even je radix gemaakt om je totale plaatje te zien.
Jupiter loopt er ook nog doorheen.

Het conflict ligt in de inconjuncties dus als je je teveel aanpast aan de omgeving (nept)en de vrede wilt (asc.)terwijl je het er waarschijnlijk niet mee eens bent, dan sla je dicht in het contact met anderen (sat. in 3)of stel je je gereserveerd op waardoor je omgeving geen helder beeld van je krijgt en je onder druk gaat zetten en bevragen op jouw kijk op de zaken. Dat kan provocerend zijn.
Mars als apex:
in het begin van het leven wordt inefficiënt omgegaan met de fysieke energie of heeft men moeite op een directe en open manier dingen voor zichzelf te doen. De wijze waarop men voor zichzelf opkomt heeft correctie nodig.


Dat is al die vissenenergie en asc. weegschaal maar een maan in leeuw wil wel graag gezien worden en zich doen gelden dus daar heb je dan weer een hulpje in.

Het probleem is dat je waarschijnlijk niet begrepen wordt omdat je de neiging hebt vanuit de ander te denken en te doen (vissen) merc. in vissen en de vierkanten erop en de vierkanten op jupiter. De onbewuste plaatjes of beelden in je esotherisch dubbel kloppen niet met je persoonlijke inhoud dat veroorzaakt verwarring en een negatieve spiegel waar anderen je mee confronteren. 8e huis confronteert je en tweelingen doet dat d.m.v. contact en gesprekken en dat in je diepste processen. Pluto speelt daar ook een belangrijke rol bij.

Maar juist je relaties brengen je weer bij jezelf. Zwarte maan in 7 is natuurlijk ook het verlangen volledig op te gaan in de ander en cheiron in 4 heeft het voelen en emotionele zorg of basis als kwetsbare plek.
Maar het Yod levert je wel je eigen pad op en jouw waarheid en werken inderdaad als coach en dat is dan wel weer fantastisch.
Maar een yod blijft een opdracht voor het leven. Steeds weer op hoger niveau.

groetjes Anneke

Henk_P
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-11-2010 12:54

Re: Yod

Bericht door Henk_P » 14-11-2010 19:11

Hoe ik het Yod ervaar: Als hoog sensitieveling met een redelijk hoog EQ heb ik daadwerkelijk een probleem omdat ik mij aanpas aan anderen. dat doe ik omdat ik de ander zo goed zie in zijn of haar situatie en het moment nu. daar kan ik mijn ogen niet voor sluiten. ik wil (gaat van zelf) wat het ook kost harmonie bewaren omdat ook ik dat nodig heb. Dat betekent wel dat als die ander niet genegen is of niet in de mogelijkheid is mij ook te zien er een scheve verhouding ontstaat waarbij ik meestal aan het kortste eind trek. En ja ik gaf jaren lang lezingen en psychometrie avonden en wilde daadwerkelijk graag gezien worden.Bij het extreem aan moeten passen klopt het precies wat je schrijft dat ik dan stil word en dat er een sfeer gaat ontstaan waarbij het lijkt alsof ik me moet verklaren of verantwoorden. ben ik al iemand die op een ander manier en op andere besluiten en ideeën komt dan zeker word ik gezien als ik zal maar zeggen "niet gemiddeld".

dat van die onbewuste plaatjes wil ik meer werk van maken dat echt te realiseren. DANK JE!

Anneke ik ben erg blij met jou inzicht dank je!!
Ik ontvang intuïtief antwoorden op vragen dus als ik (gratis) van dienst kan zijn.....

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 14-11-2010 19:20

Heb je al een ervaring gehad met een consult bij een paragnost?

Die kun je volkomen op een verkeerd spoor zetten door die plaatjes van anderen in je aura.

Die ervaring heb ik nl ook gehad toen ik rond de 30 was bij een bekende paragnost (ik met een zon/pluto/merc. in 12 en maan/nept conjunctie in 3, veel vissen energie dus), zat een paragnost van alles te vertellen over iedereen in mijn omgeving behalve over mezelf, maar hij bracht het alsof ik die ervaring had gehad. Dat kan heel gevaarlijk zijn want hij had het over sexueel misbruik bij mij wat iemand anders in mijn omgeving had gehad, maar zag dat plaatje bij mij omdat ik ook zo ontvankelijk ben voor de processen van anderen.

En dat ontvankelijke heb jij ook!

Tja een paragnost ziet die plaatjes, de "gewone man" ook maar onbewust maar wordt op deze wijze ook op een verkeerd spoor gezet.

groetjes Anneke

Henk_P
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-11-2010 12:54

Bericht door Henk_P » 14-11-2010 19:33

Ja dat heb ik Anneke, het enige wat er uit komt is dat zij zich overdonderd voelden door mij. wat in de regel er op neer kwam dat er niets te zeggen viel. een keer is het me overkomen dat een man een Kathaar (Albigens) weet je wel uit de Perineeen ( Montesegur) bij mij zag maar weer niet wist waarom.

meestal kwam en komt het er op neer dat ik mijzelf mag bedienen van inzicht door er gewoon knetterhard voor te werken. dat heeft dan wel als voordeel dat er een voortdurend proces van bewust worden is. en daar ben ik heel blij mee samen met mijn humor blijft het daardoor de moeite waard.

Groet Henk
Ik ontvang intuïtief antwoorden op vragen dus als ik (gratis) van dienst kan zijn.....

Plaats reactie