Yod?

Wil je een nieuw onderwerp geplaatst, dan kun je dat hier inbrengen.
Plaats reactie
Tink
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-12-2010 11:20

Yod?

Bericht door Tink » 03-12-2010 15:17

Kan iemand mij vertellen of ik een yod in mijn horoscoop heb en klopt het dat ik een 'pittige' radix heb omdat ik Mercurius retrograde heb? Heb het idee dat ik nl erg moet worstelen in mijn leven.
9-4-1972, amsterdam, 9.30u

Ik hoor graag alvast bedankt!

Miranda
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-10-2008 22:09

Bericht door Miranda » 03-12-2010 16:59

Hoi Tink ,

Je hebt geen jod in jouw horoscoop.
Wel een retrograde Mercurius inderdaad.

Maar misschien kun je me uitleggen hoe je ervaart dat je aan het worstelen bent ?

Gr
Miranda
Zo boven , zo beneden.
Zo binnen , zo buiten.

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Hallo Tink

Bericht door Anneke » 03-12-2010 17:23

Heb even je horoscoop gemaakt en ik hoop niet dat je er van schrikt, tel even mee je hebt: je hebt 5 Yods.
Heb je horoscoop even bewerkt en elke Yod in een ander kleurtje gedaan.
Afbeelding
Bij dubbelklikken op het plaatje zie je het in het groot.
Als apex heb je :
de ascendant
venus/mars/saturnus conjunctie
pluto
zwarte maan.
neptunus apex
Yods geven ook een grote kans tot ontplooing aan.

Een pittige radix omdat je mercurius retro hebt? Lieve help nee, die heb ik zelf ook retrograde en werkt absoluut niet lastig hoor bij mij.
Misschien interessant voor je om het stuk Communiceren hoe doen we dat? te lezen dat gaat voor een deel ook over een retrograde mercurius.
http://anguis58.hyves.nl/blog/39465879/ ... _dat/mkuW/

Ik denk dat je de meeste last hebt van de yods en m.n. van apex venus/mars/saturnus in 12 want dat laat voor een deel zien hoe moeilijk je het kunt hebben om relaties op de juiste waarde in te schatten en je eigen individualiteit durven neer te zetten. Saturnus heeft je in de houdgreep en knijpt je af. En het twaalfde huis maakt je haast slaaf om gezien te worden, je offert je te vaak op.
Pluto cusp 5 speelt rollen om geaccepteerd te worden. neptunus in 6 heeft moeite met het nemen van verantwoordelijkheden voor jezelf en de apexplaneten kun je zelf op mijn site opzoeken.
http://www.annekeguis.nl/?Astrologie:De_Yod
Heb het idee dat ik nl erg moet worstelen in mijn leven.
Moet je eerlijk bekennen dat ik me dat wel kan voorstellen met al die Yods.
Dan heb je ook nog een zon/cheiron conjunctie wat ook niet direct het gevoel geeft dat je iets betekent of er mag zijn als persoon maar............... de moeilijkste horoscopen geven de meeste kans op groei. Veel groene lijnen laten niet voelen en dat maakt oppervlakkig of gevoelloos.
Met transit pluto op de descendant, kun je nu veel leren van anderen en transformeren, jezelf zijn, neem de zwarte maan in 5 in beheer!
Daar zorgt saturnus transit in 5 wel voor op uranus: saturnus is heer 7 en staat conjunct venus en mars. Wees jezelf en breng orde en structuur aan in je persoonlijkheid. Weg met die grilligheid en onrust!

Voor zover een stukje duiding.
Herken je het?

groetjes Anneke

P.S. er zijn astrologen die punten als ascendant, en de zwarte lichten en gelukspunt niet meetellen in een Yod maar dat doe ik wel. Vanuit ervaring met vele clienten, wordt een Yod altijd lastig ervaren. Deze punten meegenomen, zie je meteen dat je een heel duidelijk thema hebt.
Je hebt het goed gevoeld want het is een karmisch verhaal. Mercurius retro laat zien dat je in dit leven worstelt met een houding, persoonlijkheid enz. wat gevormd is vanuit een vorig leven maar.........het is niet alleen de ervaring zoals karma vaak beleefd wordt. Jij zit in dit leven met het idee dat je nog diezelfde persoon bent met dezelfde worsteling van toen maar dat is verleden tijd en dat heb je op te lossen in relaties.

Tink
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-12-2010 11:20

yod?

Bericht door Tink » 03-12-2010 17:58

wAUw 5 yods!

Dankjewel Anneke voor die info. De zwarte maan aangrijpen komt nu als geroepen. Ik heb het idee dat ik écht op mijn intuitie kan vertrouwen. Op momenten dat ik 'iets' voel ga ik zoeken en graven tot de feiten naar boven komen. Iedere relatie die ik aanga voelt als een proces, zowel voor mijzelf als voor de ander. Volgens Bas v. Wingerden heeft dat met mijn maansknoop te maken en ben ik nu nog 'de helper'?

Voor het eerst sinds jaren heb ik pas geleden duidelijk een grens gesteld en geroepen: Ik ben meer waard!

Loslaten vind ik een helse opgave maar pluto en saturnus lijken me nu te dwingen en uranus doet daar misschien nog wel een schepje bovenop. Ik zal blij zijn als dit proces voorbij is (wanner?) en niet de rest van mijn leven duurt. Ik ervaar het als erg vermoeiend en hoop dat gauw de zon weer zal schijnen!!

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 03-12-2010 18:05

Wat fijn Tink dat je het nu al zo goed voelt, je zit ook midden in het kraken van Pluto en inderdaad de noordknoop in 8 is support van de ander, en betrokkenheid bij het proces van anderen. Grappig genoeg in waterman, het huis waar je cheiron hebt staan. Dus heb je het verlangen om jouw groep te vinden en je idealen te verwezenlijk door de diepte in te gaan. En.............. eens komt de verlossing! Raar genoeg is er na het kraken van Pluto voor mij ook een nieuwe wereld ontstaan waar mijn zon in 12 heerlijk staat te schijnen! En dat is ook nieuw voor mij. Progressief staat hij nu in 1 en zo voelt het ook.

Hoe bewuster je je proces ingaat, hoe meer winst je maakt!
Sterkte en succes er mee!

;)
groetjes Anneke

Tink
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-12-2010 11:20

Bericht door Tink » 03-12-2010 18:36

Zit ik nog steeds in het kraken van pluto? Ik dacht dat dat vorig jaar 1 november voorbij was!!?
Verder dacht ik dat mijn noordknoop in huis 8 staat en niet mijn zuidknoop, die staat dan toch in Leeuw huis 2?
Cheiron wordt bij astro.com gegeven in huis 11.
Mijn groep vinden? Ik heb nog geen flauw idee.....welke datzou moeten zijn. Dat is ook zo'n naar gevoel: Ik weet echt niet wat mijn levensdoel is... Zit dus niks anders op dan de processen te ondergaan. Dank in ieder geval voor je solutions. Ik ben je heel dankbaar!

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Bericht door Anneke » 03-12-2010 19:17

Hoi Tink,

inderdaad noordknoop in 8 had ik even verkeerd benoemd als zuidknoop sorry.

Het kraken van pluto neemt wel zo`n 13 jaar in beslag. Het begint zo ongeveer rond de 36 en duurt tot ongeveer 49!
Pluto kun je 5 jaar voor en 5 jaar na de conjunctie al voelen. De conjunctie met de retrogrades neemt ongeveer zo`n 3 jaar in beslag. Dan is het proces het meest actueel.

Maar dat kan een heel verhelderend proces zijn omdat lilith geopend wordt, cheiron geheeld kan worden, zwarte zon en vulkanus ook in beheer worden genomen. Ik ben nu 52 maar heb echt het idee gehad rond de 49-50 er klaar mee te zijn geweest.

En je hebt cheiron inderdaad in 11, het oorspronkelijke watermanhuis wat daardoor verwantschap heeft met noordknoop in het teken waterman.

Het elfde huis staat voor groepsprocessen maar ook je oorspronkelijke clan. De mensen waarbij je je oorspronkelijk thuis voelt en waarmee je je idealen deelt.

Cheiron daar geeft het gevoel er niet bij te horen alsof je uitgehuwelijkt bent als het ware.

Je vermoeidheid op dit moment kan een combinatie zijn met je solaar en secundaire directies.

Suze
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-08-2014 12:11

yod?

Bericht door Suze » 25-08-2014 12:13

Hoi,

Ik had ook een vraag over de yod. Ik ben geboren op 12-8-1979 om 01.10 (Rdam) en ik begreep dat ik een yod heb in mijn Saturnus. Klopt dat? En wat is hier de betekenis van?
Dank alvast!

Suze

Anneke
Site Admin
Berichten: 155
Lid geworden op: 04-01-2008 17:31

Re: yod?

Bericht door Anneke » 27-08-2014 18:06

Suze schreef:Hoi,

Ik had ook een vraag over de yod. Ik ben geboren op 12-8-1979 om 01.10 (Rdam) en ik begreep dat ik een yod heb in mijn Saturnus. Klopt dat? En wat is hier de betekenis van?
Dank alvast!

Suze

Afbeelding

Hallo Suze,

ik ben zo vrij geweest om je radix te plaatsen aangezien je je gegevens hier neergezet hebt.

Het is een yod tussen maan sextiel MC en inconjunct de Noordelijke Maansknoop.
Saturnus en de zwarte Maan doen er ook in mee door hun conjunctie met de Noordelijke Maansknoop.

Het onvermogen zit dus vnl in het verantwoordelijkheid nemen voor het bewandelen van je pad...je verlangen.

Je zou moeite kunnen hebben ongedwongen jezelf te mogen zijn en volop te genieten van je eigen creativiteit en vrolijke ontspannende activiteiten, als het kind in jezelf. Pluto in 5 benadrukt dat thema!

groetjes Anneke

Astrohennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2016 14:06

Heb ik ook een Yod figuur

Bericht door Astrohennie » 05-08-2016 11:04

Hallo allen,

Zou ik mogen vragen of ik ook een Yod figuur heb in mijn horoscoop ?
Hennie Scholte
Geboren te Amsterdam om 07.55 uur op 19-07-1964.
Ik kan het zelf niet vinden.
Ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat er tussen hemel en aarde is. Ik ben op een bellijn.

Plaats reactie