superieur en of inferieur

Hiervoor heb je je geboortedatum, -tijd en plaats nodig. Weet je het niet exact, dan kun je het navragen bij het bevolkingsregister in je geboorteplaats.
Plaats reactie
franciska123
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-12-2008 07:34

superieur en of inferieur

Bericht door franciska123 » 14-01-2009 07:04

wat vinden jullie van de termen superieur en inferieur , is het belangrijk voor de duiding ? wanneer en waarom wordt het gebruikt in een horoscoop?

carina

Madeliefje
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-08-2008 09:00

Bericht door Madeliefje » 15-01-2009 19:20

Hoi Carina

Het superieure element is het element waar de zon in staat, het inferieure het element wat er tegenover ligt. (er zijn natuurlijk uitzonderingen op deze regel)
Het superieure is het bewuste gedeelte van jezelf en het inferieure het onbewuste gedeelte van jezelf.
Ik denk dat het belangrijk is om deze twee mee te nemen in de duiding. Vaak begin je met het kijken naar de elementen en kruizen.

Zo heeft Karen Hamaker het boek ;"Elementen en kruizen als Basis van de Horoscoop." ISBN 90-6378-018-4 geschreven.

Ik kan het je erg aanraden.

Groetjes

franciska123
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-12-2008 07:34

bedankt

Bericht door franciska123 » 17-01-2009 06:14

ik heb het boek ondertussen gevonden in de bibliotheek

Miranda
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-10-2008 22:09

Bericht door Miranda » 17-01-2009 22:26

Hoi Carina

Ik volg zelf de opleiding bij Karen en zou eerlijk gezegd niet weten hoe je anders een horoscoop duidt. :oops:

Je begint inderdaad met de elementen omdat je dan meteen weet , door waar de Zon staat, hoe iemand de wereld om zich heen waarneemt.
Dat alleen al is erg leuk om te bekijken en te bestuderen.
Ik weet nog dat ik dat voor het eerst hoorde en erop ging letten.....
Mijn vriend bv gaat altijd opruimen als hij boos is....hij heeft zijn Zon in een vuurteken.
En onze dochter heeft een broertje dood aan opruimen , ook haar Zon in een vuurteken.
Zo krijg ik de neiging om allemaal boeken te kopen als ik me niet lekker voel....
Zon in een waterteken.
Ik zou niet meer zonder superieur en inferieur kunnen.

Gr
Miranda
Zo boven , zo beneden.
Zo binnen , zo buiten.

Plaats reactie